حمایت اعضای شورا از فعالیتهای کتابخانه ای

رییس شورای اسلامی استان اردبیل از حمایت اعضای این شورا از فعالیت های کتابخانه ای خبر داد.
کد خبر: ۲۴۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 02 June 2016

رحیم آقازاده روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل افزود: اعضای شوراهای اسلامی استان پرداخت کامل و به موقع نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی را با جدیت پیگیری می کنند.
او گفت: اعضای شورا همچنین اقداماتی برای جذب خیرین در حوزه های کتابخانه سازی ، تجهیز کتابخانه ها و خرید منابع آغاز کرده اند.
او تاکید قرآن کریم و دین مبین اسلام بر علم اندوزی و مطالعه را بیانگر اهمیت کتابخوانی نزد خداوند و پیامبر اسلام (ص) دانست و اظهار کرد: حمایت از کتابخانه های عمومی به منزله حمایت از دانایی و آگاهی بوده و وظیفه هر یک از مسوولان دلسوز است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این بازدید
پرداخت کامل و بموقع نیم درصد سهم کتابخانه از درآمدهای شهرداری ها را یکی از مهم ترین نیازهای موجود برای توسعه فعالیت های کتابخانه ای ذکر کرد.
رباب عزیزخانی افزود: بسیاری از مشکلات جاری کتابخانه های عمومی با اجرای کامل این قانون قابل حل است.
وی گفت: انتظار از شهرداری های مناطق استان این است که با احداث قرائت خانه ها از بار مراجعان کتابخانه های عمومی کاسته و این مراکز را در ایفای نقش اصلی خود که همان ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است یاری کنند.
وی با قدردانی از حمایت استاندار ، معاون سیاسی امنیتی استاندار و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تخصیص اعتبارات عمرانی مورد نیاز اظهار امیدواری کرد با راه اندازی کتابخانه های عمومی که توسط بانک های پاسارگاد ، صادرات و بنیاد قلم چی ساخته و تجهیز خواهند شد علاقمندان شاهد رشد کمی و کیفی خدمات فرهنگی و کتابخانه ای باشند.
در استان اردبیل 65 باب کتابخانه عمومی با بیش از 850 هزار نسخه کتاب وجود دارد.


منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار