رواج ساخت‌وساز غیر قانونی دريزد

کد خبر: ۲۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ 02 June 2016

به گزارش تابناک یزد،استاندار یزد با اشاره به رويه ساخت و سازها در استان يزد گفت: یزد با ساخت و سازهای غیر قانونی مواجه است.

 سیدمحمد میرمحمدی،  در همایش مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ های کشور اظهار داشت: بر اثر بی توجهی به موضوع ساخت و سازهای غیرقانونی و یا قصور و کوتاهی نسبت به این ساخت و سازها، اقدامات غیرقانونی در حوزه ساخت و ساز به یك رویه و روال عادی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: ممکن است بخشی از این رویه به موضوع کسب در آمد در شهرداری بازگردد که با اکتفا به ماده ۱۰۰ و جرایم، نسبت به کسب بخشی از درآمد خود اقدام کند.

نگاه درآمدی به موضوع دریافت جرائم ساخت و سازهای غیرمجاز را ترویج كرده است

میرمحمدی عنوان کرد: اکتفا به ماده ۱۰۰ و کسب درآمد از این طریق موجب شده تا نگاه درآمدی به این حوزه آسیب و تبعاتی را برای شهر یزد همراه داشته باشد و حقوق شهروندی نادیده گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مردمی که در شهر زندگی می‌ کنند از حقوقی برخوردار هستند که برای بهره‌ مندی از شرایط مطلوب زندگی باید حقوق شهروندی را رعایت کرد، گفت: رعایت مسائل زیست محیطی، فاضلاب‌های شهری، توسعه و نگهداری فضای سبز و چیدمان شهری منافع شهر و حقوق شهروندی موجب رفع بخشی از مشکلات می شود.

استاندار یزد عنوان كرد: توجه به زیرساخت ها در ترکیب و چیدمان شهری موجب می شود تا شرایط زندگی مطلوبی برای شهروندان فراهم شود و مطالباتی که مردم در رفع نیازهای خود دارند به سهولت انجام شود.

طراحی های منظر شهری باید با بافت تاریخی یزد تناسب داشته باشد

وی با تاکیدبر رعایت طراحی ها در منظر شهری و تناسب آن با بافت تاریخی اظهار داشت: منظر و سیمای شهری در طراحی ها باید طوری باشد که سبک معماری و فرهنگی شهر با یکدیگر تناسب داشته باشند و در تضاد با بافت‌های قدیمی و سنتی شهر نباشد.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بهره گیری از مشارکت شهروندان در اجرای پروژه های شهری شد و افزود: جلب مشارکت مردم در امور شهری و پروژه های شهرداری می‌ تواند کمک موثری در تامین بودجه شهرداری برای اجرای طرح ها باشد.

استاندار یزد ادامه داد: ترکیب مناسب اجزای شهری، مبلمان شهری، توجه به زیرساخت‌ها و آنچه که در حیطه وظایف شهرداری آمده است دست به دست هم می‌دهند تا یک زندگی در شرایط مطلوب شهری را فراهم کنند.

میرمحمدی اضافه کرد: خدمات ارائه شده در فضای سبز شهری و توجه به آن، اقدامات ایمنی و خدمات آتش‌ نشانی، کاربری‌های آموزشی مذهبی و حتی موارد بهداشتی و درمانی هم باید به گونه‌ای باشد که مردم به راحتی به مطالبات خود برای رفع نیازهایشان دسترسی داشته باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار