فرماندار تالش:

دولت به توسعه شهر تالش توجه دو چندان کند

توسعه و عمران همه جانبه تالش درخواست اصلی مردم از رییس جمهوری است که امیدوار به تحقق آن هستیم.
کد خبر: ۲۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 16 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، فرماندار شهرستان تالش گفت: توسعه و عمران همه جانبه تالش درخواست اصلی مردم از رییس جمهوری است که امیدوار به تحقق آن هستیم.

علی فتح اللهی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تالش که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: شهرستان تالش همواره به دیار الفت ، مودت ، یکدلی و یکرنگی معروف بوده است که نماد عملی این صفات را دیروز در استقبال گسترده از رییس جمهوری در شهرستان رشت به تصویر کشیدند.

وی با اشاره به استقبال پنج هزار نفری مردم تالش با وجود مسافت 110 کیلومتری این شهرستان تا شهرستان رشت ، اضافه کرد: مردم با این حضور رضایت و حمایت خود را از نتایج مذاکرات ایران با گروه 1+5 اعلام کردند.

وی اظهار کرد: مردم تالش در انتخابات سال 92 با وجود قومیت ها و مذاهب مختلف با میزان آرای 73 درصدی خود به حجت الاسلام دکتر روحانی به عنوان دومین شهر استان در تحقق این حماسه سیاسی نقش اساسی را خلق کردند.

فرماندار تالش در ادامه رتبه نخست شهرستان تالش در تولید خاویار و رتبه های نخست استان در تولید محصولات کیوی ، عسل و ماهیان سردابی را از جمله توانمندی های این شهرستان خواند و افزود: شهرستان تالش با وجود اراضی مستعد ساحلی و آب و هوای مساعد از شرایط مناسب برای توسعه شیلات و آبزی پروری برخوردار است.

فرماندار تالش احداث سد لاستیکی با وجود داشتن 10 رودخانه پر آب ، پیگیری پروژه فاضلاب شهری ، استقرار آموزش و پرورش در چهار بخش تابعه این شهرستان به سبب دارا بودن شاخص های لازم ، احداث بندر چند منظوره ، افزایش شعاع تردد خودروهای منطقه آزاد ، تامین اعتبار لازم برای احداث چاه فلمن و نیز تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی ، ایجاد مرکز بهداشتی و درمانی در حویق ، چوبر و خلیف آباد تالش و تشکیل سازمان عشایر برای بهره مندی جمعیت 10 هزار و 262 نفری عشایر تالش از مزایای این سازمان را از جمله نیازمندی های مهم این شهرستان خواند. 

نماینده مردم تالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور پررنگ مردم در استقبال از کاروان تدبیر و امید را نمادی از همدلی و همزبانی خواند و گفت: مردم گیلان نشان دادند که در حمایت همه جانبه از دولت پیرو رهبر و فرمایشات گران بهای ایشان هستند.

محمود شکری با بیان اینکه این حضور پیام های مختلفی را در پی داشت ، افزود: به دنبال انجام مذاکرات موفقیت آمیز دولتمردان با گروه 1+5 و نیز اثبات ایران به عنوان کشور حق طلب ، مردم با آرامش و اطمینان قلبی حمایت خود را از دولت نشان دادند.

وی اثبات حقانیت در یک صحنه بین المللی را کاری سخت و طاقت فرسا برشمرد و گفت: استکبار هزاران میلیارد دلار هزینه صرف پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی کرده بود که با انجام مذاکرات موفقیت آمیز این ترفند منجر به شکست شد.

شهرستان تالش در جریان پانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید دیروز میزبان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بود.

شهرستان 190 هزار نفری تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار