دادستان شهرستان بهشهر

دستگاه قضا نگاه حمایتی به منابع طبیعی دارد

دادستان شهرستان بهشهر گفت: نگاه ما به منابع طبیعی نگاه حمایتی است و دستگاه قضا در این زمینه از هیچ حرکتی فروگذار نمی‌کند.
کد خبر: ۲۳۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، نخستین دوره کلاس آموزشی ضابطان دادگستری ویژه نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و مجریان طرح‌ها، پیش از ظهر امروز با همکاری دادگستری شهرستان بهشهر در محل اداره منابع طبیعی و آب‌خیزداری این شهرستان برگزار شد.

در این کلاس آموزشی که به‌منظور افزایش اطلاعات و آگاهی، تقویت روحیه تعهد و مسؤولیت‌پذیری و تعامل و همکاری بیشتر و بهتر کارکنان منابع طبیعی با دستگاه قضا و نحوه برخورد فیزیکی و قانونی با متعرضان و متجاوزان عرصه‌های منابع طبیعی، با تدریس علی صداقت دادستان بهشهر تشکیل شد.

دادستان بهشهر علاوه بر آموزش مطالب و مباحث لازم در این دوره آموزشی، اظهار کرد: نگاه ما به منابع طبیعی نگاه حمایتی است و دستگاه قضا در این زمینه از هیچ حرکتی فروگذار نمی‌کند.

علی صداقت ادامه داد: طی مراحل پیگیری و برخورد با متخلفان و متهمان براساس قانون، حفظ حقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد؛ به این معنا که فردی را که به‌عنوان متهم دستگیر می‌کنیم، حقوق شهروندی او را نیز باید رعایت کنیم؛ این مسئله از جمله مسائلی است که در چارچوب قانون آمده است.

وی اضافه کرد: تمامی اقدامات ضابطان باید در چارچوب قانون بوده و عدم آگاهی و جهل به آن رافع مسؤولیت نیست.

 دادستان شهرستان بهشهر در پایان با بیان اینکه هدف و رویکرد اصلی این کلاس آموزشی، آگاهی‌سازی ضابطان براساس قوانین جدید است، خاطرنشان کرد: درخت و جنگل به عنوان فرزندان همه ما تلقی می‌شوند؛خودمان، تیشه به ریشه فرزندانمان نزنیم؛ باید نگاه ما این باشد که درخت و جنگل متعلق به آیندگان و نسل‌های پس از ما است، نباید موجب تخریب و از بین رفتن این امانت الهی شویم.

علی باقری رئیس اداره منابع طبیعی و آب‌خیزداری شهرستان بهشهر از سوی دادستان شهرستان به دلیل جدیت در کار منابع طبیعی، پیگیری، رسیدگی و اقدامات لازم و حفظ و حراست و صیانت از جنگل‌ها و مراتع و کاهش چشمگیر تخلفات این اداره در سال گذشته از جمله قاچاق چوب‌آلات جنگلی، محمولات غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار