به گفته وزیر نفت:

جلسه اوپک برایند تضادهای سیاسی است

واحدهای بهره برداری، ان.جی.ال، تزریق گاز و همچنین واحدهای بهره برداری و عمده کالاهای ما مستهلک بوده و بیش از 40 سال عمر دارند.
کد خبر: ۲۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 14 April 2015
به گزارش تابناک یزد،بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه تحریم ها چه تعداد از میادین و پالایشگاه‌ها را دچار وقفه و یا کند شدن در تولید کرد؟، گفت: تقریبا تمامی تاسیسات نفت ایران در جنوب کشور مستهلک هستند و متوسط عمرشان بالای 40 سال است همکاران نفت با غیرت و سرسختی حرفه ای آن را اداره می کنند.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای بهره برداری، ان.جی.ال، تزریق گاز و همچنین واحدهای بهره برداری و عمده کالاهای ما مستهلک بوده و  بیش از 40 سال عمر دارند که نیاز به نوسازی دارند تا تولید بهتر شود.

زنگنه تصریح کرد: امیدواریم با توافق نهایی با 1+5 وضعیت پالایشگا هها بهبود یابد چرا که تعمیرات در دریا و خشکی باید انجام شود و این مسئله نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد و البته درآمد زیادی نیز عاید کشور می شود اما  هزینه بر است و تا به این صنعت پول تزریق نشود مشکل حل نمی شود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه تصمیم نهایی ایران در نشست آتی اوپک در 5 ژوئن چه خواهد بود، اظهار داشت: جلسه اوپک برایند همه دعواها و تضادهای سیاسی است و تمامی اینها در آنجا منعکس می شود اینکه در منطقه چه اتفاقی می افتد در اوپک انعکاس دارد لذا اینگونه نیست که یک عده افراد اقتصادی دور هم نشسته باشند و در مورد مسائل اقتصادی صحبت  کنند بلکه همه سیاسی اند و از دولت ها دستور می گیرند.

به گزارش ایلنا،وزیر نفت ادامه داد: در اوپک مواضع دولتها را منعکس می کنند همه هم می فهمند چه می گویند و هیچ کس هم نخوابیده که کسی بخواهد بیدارش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار