دبیر کمیسیون اصل نود مجلس:

تعلیق عمره کافی نیست

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متاسفانه انفعال مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در قبال زیاده خواهی‌ها و برخوردهای غیرمنطقی سعودی‌ها موجب شد آن‌ها به خود اجازه چنین بی‌حرمتی‌هایی را بدهند.
کد خبر: ۲۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱ 14 April 2015

 

مصطفی افضلی فرد دبیر کمیسیون اصل نود مجلس در گفتگو با خبرنگار سبلانه، با تاکید براینکه تعلیق حج عمره تا اجرای اشد مجازات برای بانیان تعرض به دو زائر نوجوان ایرانی و تغییر رفتار مسئولین عربستانی در قبال زائران ایرانی ادامه خواهد داشت، گفت: باید برخورد قاطع با اعمال شنیع عربستانی‌ها صورت بگیرد.

 

وی افزود: اگر بنا باشد تا حد اخراج کاردار عربستان هم پیش برویم باید بانیان و مشوقان تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی در فرودگاه جده با حضور خانواده‌های قربانیان به اشد مجازات برسند.

 

نماینده مردم اردبیل تصریح کرد: البته اشد مجازات برای بانیان تعرض هم کافی نیست و مسئولان باید تمهیدات لازم را برای آینده در نظر بگیرند، چرا که طبق آنچه روزنامه الصباح کویت درباره انگیزه تعرض به دو نوجوان زائر ایرانی از قول این افراد نوشته است، احتمال تکرار چنین اعمال شیطانی وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: آیا می‌توان مطمئن بود با وجود افرادی چون شیخ مزروق در عربستان که دیگران را تشویق به عمل شیطانی می‌کنند تا به قول خودشان خدمت به طهارت حرمین از مشرکین بکنند، چنین عمل زشت و شیطانی تکرار نشود؟

 

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه بی‌حرمتی به زائران ایرانی با سه اصل عزت ،حکمت و مصلحت نظام مغایرت دارد، افزود: به نظر می‌رسد متاسفانه انفعال مسئولین وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در قبال زیاده‌خواهی‌ها و برخوردهای تند و غیرمنطقی و سختگیرانه سعودیها باعث شد تا آنها به خود اجازه بدهند دست به چنین بی حرمتی‌هایی بزنند.

 

در حادثه جده برخی مسئولین حمیت کافی نداشتند

وی با یادآوری وعده انتخاباتی رئیس جمهوری برای دفاع از پاسپورت ایرانی هم تصریح کرد: متاسفانه در حادثه رخ داده در فرودگاه جده شاهد بودیم که برخی از مسئولین از غیرت و حمیت ملی کافی برخوردار نبودند، حتی برخی از مسئولین نظام این عمل شنیع را محکوم هم نکردند.

 

افضلی فرد گفت: انتظار می‌رفت در حادثه جده که جزو بدترین شرایطی بود که می توانست برای بی‌حرمتی به یک ملت رخ بدهد، رئیس جمهوری فعالتر عمل می کرد.

 

وی با اشاره به راه اندازی کمپین دفاع از پاسپورت ایرانی گفت: اگر دفاع از پاسپورت ایرانی از موضع انفعالی نباشد و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در نظر گرفته شود چنین کمپینی برای حفظ عزت و اقتدار و احترام ملت شریف ایران است پیوستن هر ایرانی به این کمپین یک امر ضروری است و البته  تحقق آن جزو وظایف دستگاه دیپلماسی است.

 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار