آیت الله سبحانی:

راه‌های سیاسی برای برگزاری مراسم حج پیگیری شود

یکی از مراجع تقلید شیعیان جهان گفت: برای حضور ایرانی ها در حج امسال باید راه های سیاسی در این زمینه پیگیری شود.
کد خبر: ۲۲۸۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 12 May 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: یکی از سفارشات امام علی(ع) در کنار توجه به نماز و رسیدگی به یتیمان و محرومان فراموش نکردن حج است و فرموده‌اند که اگر حج خلوت باشد عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر این اینکه باید از راه‌های مختلف برای حل کردن مشکل حج امسال وارد شد، افزود: باید در این شرایط به حداقل‌ها اکتفا کرد و شرط اصلی ما همان حفظ امنیت و عزت حجاج باید باشد و مستحبات را باید فدای واجب کرد.

تعطیلی حج برای زائران ناراحت کننده است

این مرجع تقلید بیان داشت: تعطیلی حج در داخل برای زائران نیز ناراحتی‌هایی به دنبال دارد چرا که مردم از سال‌های گذشته در نوبت تشرف هستند.

وی ادامه داد: برخی از افراد نیز ممکن است به خارج از کشور بروند و از دلالان ویزا بگیرند که این راه مشکلات بسیاری برای آنان به دنبال دارد و به مصلحت نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه با شرایط فعلی معلوم است که سعودی‌ها اراده‌ای برای حضور ایرانی‌ها در حج امسال ندارند، افزود: باید راه‌های سیاسی را در این زمینه پیگیری کنید و اگر کمتر از ظرفیت هر سال حجاج اعزام شوند مشکلی نیست.

لزوم افزایش برنامه های فرهنگی و قرآنی در کشور

وی در ادامه با تأکید بر افزایش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی افزود: قرآن در کشور ما غریب بود و قبل از انقلاب ۱۵ حافظ را تربیت کردیم و به حج فرستادیم که وقتی آنان در مسجد الحرام قران تلاوت می‌کردند برای حجاج دیگر جالب توجه بود.

آیت الله سبحانی گفت: اگر حافظان قرآن در ایران به ده میلیون نفر برسد افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی تأکید کرد: برای ائمه جماعات مساجد نیز می‌بایست برنامه ریزی‌هایی داشت تا از نظر فکری و علمی آمادگی‌های لازم را داشته باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار