روستاها باید به سمت درآمدزایی و خودكفایی هدایت شوند

کد خبر: ۲۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 04 May 2016


معاون امور دهیارهای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های بابیان اینکه باید به سمت درآمدزایی و خودكفایی روستاها پیش رفت، گفت: شرکت‌های تعاونی دهیاران باید در حوزه گردشگری فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن كوشش تبار ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مشكلات روستاهای شهرستان طالقان بابیان اینکه باید گردشگران را جذب و فرصت‌های شغلی ایجاد كرد، گفت: باید به سمت درآمدزایی و خودكفایی روستاها پیش رفت و به گردشگران به‌حکم جابجایی ثروت نگاه كرد

معاون امور دهیارهای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با تأکید بر اینکه شوراها باید وظیفه نظارتی خود را در این خصوص به‌درستی انجام دهند، عنوان کرد: دهیاری‌ها باید برنامه پنج‌ساله داشته باشند و شركت تعاونی‌های دهیاران در دو بخش طالقان در حوزه گردشگری فعال شود.

كوشش تبار با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی روستاهای دارای اولویت نیز باید از طریق اداره كل روستایی اولویت‌بندی و برای تأمین اعتبار لازم به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها معرفی شود، گفت: دهیاران سرمایه‌های اجتماعی و حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان هستند و به‌طور مستقیم به مردم روستاها خدمت می‌کنند.

وی از عملكرد دهیاران در سال گذشته ابراز رضایت کرد و بابیان اینکه در لایحه دهیاری‌ها و پیرامون قوانین و مقررات موجود دهیاری‌ها بسیاری از مشكلات و مواردی كه نیاز به اصلاح دارد را پیش‌بینی و اعلام کرده‌ایم، افزود: طالقان از مناطق گردشگری محسوب می‌شود و باید گردشگری را به‌صورت صحیح هدایت كرد.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور از پیگیری برنامه‌ها برای تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات دهیاری‌های شهرستان طالقان خبر داد و گفت: پیگیری برای تأمین خودروهای مكانیزه، پسماند و آتش‌نشانی و جذب اعتبارات لازم برای توسعه منطقه در سال جاری مدنظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار