گلباران آرامگاه عطار نیشابوری

مراسم بزرگداشت شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری مانند سال های گذشته با حضور شخصیت‌های فرهنگی و ادبی، جمعی از مسئولان، شاعران، پژوهشگران و دوستداران عطار 25 فروردین ماه در نیشابور برگزار و آرامگاه این شاعر بزرگ گلباران می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 13 April 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برنامه‌های روز ملی عطار نیشابوری امروز سه‌شنبه 25 فروردین 93 با مراسم «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان عطار نیشابوری برگزار آغاز و سپس با برگزاری همایش علمی و پژوهشی روز عطار با حضور اندیشمندان و محققان علم و ادب و عرفان دنبال می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم «شب شعر عطار» ویژه بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری نیز روز دوشنبه 24 فروردین با حضور شاعران مطرح ملی، استان و شهرستان همچون عبدالجبار کاکائی، سهیل محمودی، محمدرضا عبدالملکیان، اسماعیل امینی، محمد سلمانی، هادی منوری، جواد گنجعلی و مجید نظافت برگزار می‌شود.

ضمن اینکه، اجرای گروه موسیقی «سروشان» به سرپرستی آرش کامور و خوانندگی وحید تاج در محل باغ مصفای از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

در خلال این همایش ضمن بررسی ابعاد محققانه این شاعر و عارف بزرگ ایران با حضور محققان کشور طی مراسم دیگری شهر نیشابور و شاهرود به خواهرخواندگی یکدیگر در خواهند آمد.

گلباران مقبره عطار نیشابوری و اجرای شب شعر نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است ضمن اینکه برپایی کارگاه تخصصی نقاشی و خوشنویسی با حضور 30 نفر از اساتید نقاشی و خوشنویسی مشهد و نیشابور با موضوع عطار نیشابوری و با حضور اساتیدی همچون استادان «چلیپا» و «اخویان» و هنرمندان کشور در محل باغ مصفای عطار نیشابوری و نیز مراسم تجلیل از این دو استاد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار