منافع مشترك ايران و آمريكا در فريز نفتي

کد خبر: ۲۱۴۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 19 April 2016
به گزارش تابناک یزد، روزنامه شرق به وقایع دوحه و طرح فریز نفتی عربستان که با کارشکنی خودش بدون نتیجه به پایان رسید واکنش نشان داده است.
شرق در این گزارش با عنوان« منافع مشترك ايران و آمريكا در فريز نفتي » با اشاره به توهم نفتی عربستان بعد از ١٤ ساعت گفت‌وگوی پرتشنج شکست خورد  می نویسد:

«نشست دوحه بي‌نتيجه ماند. آن‌هم با اصرار عربستان بر حضور ايران و پذيرش فريز نفتي در ماه ژانويه كه به گفته وزير نفت ايران در واكنش به كارشكني عربستان در نشست دوحه، تحريمي ديگر عليه نفت ايران محسوب مي‌شود. ايران نيز با حمايت از ادامه رايزني‌ها براي تثبيت بازار نفت، از موضع خود براي بازگشتن به سهم كشورمان در دوران قبل از تحريم‌ها كوتاه نمي‌آيد. بسياري از كارشناسان معتقدند اصرار كشورهاي حاضر در نشست دوحه به سردمداري عربستان بر فريز نفتي ايران با منطق همخواني ندارد. ايران معتقد است در صورتي فريز نفتي را خواهد پذيرفت كه توليد نفت خود را به ميزان پيش از تحريم‌ها برساند. همچنين خبرگزاری رویترز گزارش داد که به‌دنبال اقدام عربستان در نشست دوحه و عدم‌حصول توافق در این اجلاس، قیمت جهانی نفت به‌یک‌باره کاهش ٦,٧ درصدی را شاهد بود.»

همچنین این روزنامه در کاریکاتوری به موضوع اقتصاد پرداخته است!



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار