شیرازی ها امسال از پارکینگ ها راضی ترند

معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده و نظارت‌های صورت گرفته، میزان نارضایتی مردم از عملکرد پارکینگ‌های شیراز کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۱۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹ 18 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:حمیدرضا کشتکار اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که سال گذشته در حوزه پارکینگ‌های این شهر صورت گرفت نصب تابلوهای پیش‌آگاهی از ظرفیت این مکان‌ها بود که رانندگان می‌توانند برای بهره‌گیری از وقت خود برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: گسترش این اقدام در سال آینده را در دستور کار داریم که از جمله آن‌ها نصب تابلوهای پیش‌آگاهی در ورودی‌های شیراز است که مسافران در آغاز ورود به این شهر می‌توانند از وضعیت پارکینگ‌های مسیر خود مطلع شوند، ضمن این‌که همشهریان نیز قادر خواهند بود با ارسال پیامک، محلی را برای پارک خودرو خود در پارکینگ موردنظر ذخیره کنند.

کشتکار با اشاره به اقداماتی که در حوزه ایجاد رفاه بیشتر برای استفاده از پارکینگ‌ها صورت گرفته است گفت: در بحث نظارت نیز به‌‌ویژه در ایام نوروز با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش شد که در نتیجه شاهد کاهش تماس‌های مردمی و شکایات بودیم.

کشتکار با بیان این‌که برای سهولت رفت‌وآمد عابران پیاده برنامه‌های بسیاری در حال اجرا است، بیان داشت: در حوزه فعالیت‌های عمرانی بحث اصلی برابر بودجه، ساخت پل‌های هوایی و ایمن‌سازی و اصلاح معابر است.

وی افزود: توجه به شریان‌های اصلی مانند محور کمربندی که شهرک‌های بسیاری را در خود جای‌داده، در اولویت برنامه‌های اجرای پل هوایی بوده و اقدامات انجام‌شده در این مناطق نشان می‌دهد که آمارهای حوادث، روند کاهشی را به دنبال داشته است.

کشتکار ادامه داد: عمر بسیاری از پل‌های عابر پیاده حدود 20 تا 25 سال است که باید برای استفاده هر چه‌بهتر مردم از این امکان شهری آن‌ها را به‌روزرسانی کنیم که از جمله این فعالیت‌ها، تبدیل پله به رمپ در پل‌های هوایی است که باعث سهولت رفت‌وآمد افراد سالخورده و یا معلولان و افراد دارای مشکل می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات در دست اجرای سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شیراز را طرح تجمیع تابلوهای راهنمای شهری ذکر کرد و اظهار داشت: این کار در رفع آلودگی‌های بصری و راهنمایی هرچه‌ بهتر رانندگان صورت می‌گیرد و در حال حاضر بزرگراه‌های شهید محلاتی و حسینی‌الهاشمی نصب این تابلوها صورت گرفته که به دنبال آن تابلوهای قدیمی جمع‌آوری می‌شود.

کشتکار ادامه داد: بقیه تقاطع‌های غیر هم‌سطح شیراز نیز در دستور کار برای اجرای این طرح است که با اتمام آن می‌توان شاهد انقلابی در تابلوهای راهنمای مسیر این شهر باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار