برای بهبود هنر انقلاب باید دست از شعار برداریم

کد خبر: ۲۰۷۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: برای بهبود و توسعه هنر انقلاب اسلامی باید دست از شعار برداریم.

اسماعیل آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن در همه حوزه‌ها داشته و به همین دلیل به الگویی بزرگ برای تمام ملت‌های آزادی‌خواه و استقلال‌طلب تبدیل شده است.

وی افزود: اگر امروز به شرایط منطقه و کشورهایی که می‌خواهند از زیر سلطه غرب و استکبار خارج شوند دقت کنیم، درمی‌یابیم که الگوی همه آنها انقلاب اسلامی است و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها نظامی است که در مقابل سلطه و زورگویی استکبار ایستادگی می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان البرز تصریح کرد: علت این است که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و با نظامی‌هایی که بر اساس کودتا و جنگ و خونریزی بر سر کار آمده‌اند، در ماهیت و ذات خود تفاوت‌های فاحشی دارد.

آجرلو یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ترویج و توسعه هنر فاخر اسلامی و انقلابی توصیف کرد و اظهار داشت: باید از تمام ابزارها و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برای بهبود هنر انقلاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته هنر انقلاب اسلامی که از روز بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود، گفت: برای این هفته برنامه‌های ویژه‌ای از جمله تجدید میثاق با شهدا و امام شهیدان، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با هنرمندان بسیجی و ایثارگر تدارک دیده شده است.

رئیس حوزه هنری استان البرز افزود: همچنین برگزاری نشست شعر انقلاب، اجرای ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری همایش تجلی شیدایی با مشارکت بسیج هنرمندان و همچنین همایش روایت شیدایی را در دستور کار داریم که برنامه روایت شیدایی با همکار حوزه هنری استان البرز و موسسه شهید آوینی اجرا خواهد شد.

آجرلو بیان داشت: در این هفته از 2 هنرمند انقلابی در استان البرز تجلیل خواهد شد که برنامه‌های هفته فوق به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای بهبود و توسعه هنر انقلاب در سال 95 حوزه هنری استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده است و اولویت ما حمایت از تولید آثار فاخر است.

رئیس حوزه هنری استان البرز گفت: در این حوزه باید دست از شعار دادن برداریم و به سمت تولید آثار فاخر برویم و به دنبال این نباشیم که تعداد و کمیت آثار را برای ارائه آمارهای مختلف افزایش دهیم، بلکه باید به دنبال کیفی‌سازی و غنی‌سازی آثار هنری باشیم که این مهم در دستور کار حوزه هنری استان البرز برای سال 95 قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار