وزن و ارزش صادرات غیرنفتی اردبیل کاهش یافت

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در سال گذشته وزن و ارزش صادرات غیرنفتی این استان در مقایسه با صادرات سال ۹۳ با کاهش همراه بوده است.
کد خبر: ۲۰۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹ 05 April 2016

رسول صفریان در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: عمده محصولات صادراتی استان سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی بوده و این ترکیب مشابه سال ماقبل است.

وی پنج محصول اول صادراتی استان در سال گذشته را شامل سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، پروپلین، لاستیک و انواع بیسکوییت و نان‌شیرینی برشمرد.

صفریان با بیان اینکه در طول سال ۹۴، حدود ۸۷ قلم محصول از دو گمرک اردبیل و بیله سوار صادر شده است، تصریح کرد: وزن کل محصولات صادراتی استان ۹۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۸۱۱ کیلوگرم بوده که به نسبت سال قبل از آن، ۱۵ درصد افت نشان می دهد.

به گفته مدیرکل گمرکات استان ارزش کلی محصولات صادراتی نیز ۷۳ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۰۳ دلار است که به نسبت سال ۹۳، ۱۸ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی تعداد اظهارنامه‌ها در خصوص وضعیت صادرات گمرک بیله سوار در اسفندماه ادامه داد: در اسفندماه ۲۳ قلم محصول و بیشتر شامل محصولات کشاورزی با وزن هفت میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۹ کیلوگرم و ارزش دو میلیون و ۵۶۱ هزار و ۸۳۸ دلار صادر شده است.

صفریان تصریح کرد: در گمرک اردبیل نیز ۱۷ قلم محصول در طول اسفندماه سال گذشته با وزن یک‌میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۳۶ کیلوگرم و ارزش یک‌میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۹۸ دلار صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان تأکید کرد: بیشترین محصولات صادراتی گمرک اردبیل شامل کیک و کلوچه، نوشابه و آب‌معدنی، مصنوعات پلاستیکی، تخم‌مرغ و انواع بیسکوییت و نان‌شیرینی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار