احیای کانونهای مساجد

خبرگزاري شبستان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: برنامه هاي در نظر گرفته شده در سال جاري بر مبناي آموزه هاي ديني و اكثرا مسجد محور پيش بيني شده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 08 April 2015

حجت الاسلام محمد باقر كريمي، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در گفت و گو با خبرنگار شبستان با بيان اينكه دنياي امروز تشنه معرفت ديني است، گفت: در نخستین جلسه شوراي اداري كه برگزار شد، بيشتر تاكيد بر اجراي برنامه هاي مسجد محور در استان بود.

وي ادامه داد: كانون هاي مساجد به عنوان قطب برتر ديني و فرهنگي كه با جوانان بيشتر مرتبط است براي برگزاري برنامه هاي مسجدي در نظر گرفته شده است.

كريمي، با بيان اينكه جوان امروز درپي يافتن حقيقت هاي دنياي پيرامون خود حركت مي كنند، گفت: بايد حقيقت هاي دين را در قالب برنامه هاي مدون و جوان پسندانه براي اين قشر پرسشگر به مرحله اجرا در آوريم.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: افتتاح هر كانون فرهنگي و هنري در مساجد چراغي روشنگر در مسير احياي ارزش هاي اصيل ديني و اسلامي است كه بايد با تلاش روز افزون به جايي برسيم كه هر مسجدي يك كانون فعال داشته باشد.

وي، با اشاره به برنامه هاي قرآني پيش بيني شده در اين اداره كل، خاطر نشان كرد: به زودي محافل انس با قرآن در شهرستان هاي به صورت دوره اي برگزار مي شود و در صدد هستيم در شهر ايلدير كشور تركيه نيز طنين بلند قرآن را به صدا درآوريم.

اين مسئول، در خاتمه برهمكاري روز افزون موسسات قرآني با يكديگر و تعامل هرچه بيشتر اين موسسات با كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد تاكيد كرد و گفت: در راستاي همدلي مي توانيم به تمام خواسته هاي قرآني و اسلامي خود برسيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار