مدیر حوزه های علمیه:

طلبه افراطی به درد حوزه نمی خورد

اگر طلبه ای در هیاتی، افراطی شد، به درد حوزه نمی خورد؛ البته ما با سینه زنی مخالف نیستیم و افتخار می کنیم؛ اما طلاب باید برنامه ریزی داشته و به تحصیل بپردازند.
کد خبر: ۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 08 April 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیران مدارس علمیه استان قم، خاطرنشان ساخت: اگر طلبه ای در هیاتی، افراطی شد، به درد حوزه نمی خورد؛ البته ما با سینه زنی مخالف نیستیم و افتخار می کنیم؛ اما طلاب باید برنامه ریزی داشته و به تحصیل بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به وضع موجود قانع بود، بیان داشت: در ابعادی همچون ابعاد علمی، اخلاقی و وظیفه شناسی و مسئولیت شناسی نباید به وضع موجود بسنده کرد؛ بلکه باید پله های ترقی را پیمود و برنامه ریزی داشت.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران تاکید کرد: هرچه بیشتر بر روی طلاب وقت بگذارید و سرمایه گذاری کنید، در آینده نتیجه بهتری خواهیم داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به مراقبت مباحثه طلاب، اظهار داشت: طلاب نباید دبیرستانی درس بخوانند؛ بلکه مباحثه از موارد بسیار مهم رشد این است.

وی ابراز داشت: ما امروز مشمول نعمت بزرگ الهی که حضور در حوزه های علمیه است، می باشیم و افتخار سربازی امام زمان(عج) و شاگردی مکتب امام صادق(ع) را داریم که تمام اینها نعمت است؛ باید قدردان آن باشیم و مسئولیت خود را با تمام توان انجام دهیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، خاطرنشان ساخت: این امام همام در این روایت فرموده اند: در انجام کارهای نیک سرعت کنید، پیش از آن که چیزی شما را به خود مشغول سازد و از آن باز دارد.

عضو خبرگان رهبری خطاب به مدیران مدارس، گفت: بدون تعارف و اغراق، کار شما همانند باغبانی است که نهالی را بزرگ کرده و میوه های آن را می چیند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید ثمره همین مدارس علمیه بودند و در همین حجرات به مطالعه و مباحثه پرداخته اند که امروز توفیقات الهی شامل حال این بزرگواران شده و به این جایگاه رسیده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اذعان داشت: از آرزوهایم این است مدرسه ای در اختیارم قرار بگیرد و به تربیت طلاب بپردازم.

وی تصریح کرد: در حوزه های علمیه از گذشته تا به امروز گام های خوبی برداشته شده و بزرگان زیادی تحویل این جامعه شده اند؛ البته نقدهایی نیز وجود دارد که باید آن را مرتفع کرد.

وی با تاکید بر مراقبت بیشتر طلاب، ابراز داشت: امروز فضای بیرون جامعه، آنچنان مناسب نیست و شما مدیران، باید در عمق جان طلاب نفوذ کرده و مراقبت نمایید.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب باید به فعالیت های پژوهشی عادت کنند و به تقریر دروس بپردازند؛ البته مدیران نیز باید در این زمینه برنامه ریزی داشته و به طلاب منابع مورد نیاز را معرفی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی زبان عربی، از دیگر برنامه هایی است که مدیران باید انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: سرمایه گذاری بر روی طلاب نخبه، آشناکردن طلاب با روش تبلیغ و فن خطابه و جدیت بر تلبس طلاب، از دیگر توصیه های ما می باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار