جشن بزرگ یاس نبی در اردبیل برگزار شد

در یوم ولادت حضرت زهرا (س) جشن بزرگ یاس نبی و سال‌روز ولادت بی‌بی دو عالم با حضور گرم بانوان و تعظیم و تکریم آنها به ریحانة‌النبی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۲۰۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 31 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر چهارشنبه در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل و در قالب برنامه‌های شاد و متنوع برای اقشار مختلف به ویژه بانوان اردبیلی برگزار شد فرمانده سپاه اردبیل با اشاره به فضیلت‌های بی‌کران دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا (س) بانوی عزتمند دو عالم را بانوی مهربانی‌ها، اسباب عزت و شرافت و بزرگی زنان عالم توصیف کرد.

شکرالله عبدی تصریح کرد: امروز تمام بشریت به وجود نازنین دوردانه خلقت حضرت زهرا (س) افتخار می‌کنند چرا که آن حضرت بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و ارزشی برای نظام اسلامی ما است که هم مردان و زنان باید سیره و سلوک آن حضرت را مرام و الگوی قابل قبول خود بدانند.

وی با بیان اینکه کوثر بی‌انتهای آفرینش و ریحانة‌النبی سرسلسله تربیت انسان‌های شایسته و بی‌نظیر خلقت بودند که همه آنها از دامن حضرت زهرا (س) توانستند به بالاترین مراتب عظمت و افتخار نائل آیند، یادآور شد: ما باید امروز در اصول تربیتی خود به سیره و سلوک فاطمی رجوعی دوباره داشته باشیم و سعی کنیم تا با الگو و الهام‌گیری از این سبک و سیاق حرکت خودمان را متناسب با شایستگی‌های بزرگ بانوی اسلام کنیم.

فرمانده سپاه اردبیل بیان کرد: دنیای غرب در ستیز با الگوهای زن شاخص مسلمان سعی دارد تا از طریق کانال‌های ماهواره‌ای که در تدارک برنامه‌های متنوع هستند به اصالت زن مسلمان صدمه و لطمه وارد کنند اما زنان جامعه ما با الهام از هویت اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا (س) هیچ وقت از مسیر عزتمند زن مسلمان غفلت نکرده و به انحراف نرفتند.

عبدی افزود: آنهایی که فکر می‌کنند تمام وجود زنان به زیبایی ظاهری آنها است سخت در اشتباه هستند، چراکه عظمت و بزرگی زنان به قدرت روحی، عفت اخلاقی، کلامی و حجاب شایسته آنها است که هیچ وقت از متانت و سنگینی این رفتار کاسته نمی‌شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این مراسم که همزمان با میلاد کوثر حضرت زهرا (س) و در آستانه 12 فروردین یوم‌الله تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل و سپاه اردبیل تدارک شایسته‌ای را برای این جشن در قالب برنامه‌های مولودی‌خوانی و پیام‌های آموزنده از سیره و سلوک فاطمی را برای زنان تدارک دیده بودند که در این مراسم فرم‌های مربوط به برگزاری چهارمین دوره طرح ملی کوثر رسالت در بزرگداشت مقام حضرت زهرا (س) در قالب مسابقه نامه‌ای به حضرت زهرا (س) در بین بانوان توزیع شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار