اعزام سفیران قرآنی به کشورهای همسایه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی: قاریان قرآن این استان به کشورهای همسایه اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 08 April 2015

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار کرد: سال گذشته و در جلسات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی و کمیته‌های تبلیغ و ترویج قرآن کریم با حضور سایر مسئولان فرهنگی نسبت به این مهم تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: در چهار کشور که اکثریت با جمعیت شیعیان است، با استفاده از ظرفیت‌های قاریان برجسته آذربایجان غربی و کشور میزبان محافل انس با قرآن کریم برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به طراحی و اجرای برنامه‌های جانبی در کنار محافل انس با قرآن کریم، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و تئاتر کودک را مورد توجه قرار داد، گفت: همچنین در این محافل نرم‌افزارهای قرآنی به مردم معرفی و عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر ضرورت گسترش دادن فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه تاکید و تصریح کرد: با توجه به هجمه‌های فرهنگی عظیم شکل گرفته علیه اسلام، باید به این قبیل فعالیت‌ها بیش از پیش پرداخت.

کریمی برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در کشورهای مجاور را به عنوان گام نخست برای فعالیت‌های قرآنی در این مناطق دانست و گفت: استمرار و گسترش این فعالیت‌ها در گروی تامین اعتبار موردنیاز است.

وی به آغاز مذاکره و مکاتبه با رایزن‌های فرهنگی و سفارتخانه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: در صورت نهایی شدن تصمیمات، مقدمات لازم برای برگزاری نشست‌های قرآنی و دینی را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته قرآنی در استان، اضافه کرد: برای این ایام برنامه‌های خاص از جمله برپایی نشست‌های قرآنی، تقدیر از نخبه‌های قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌های علوم قرآنی را در برنامه داریم.

کریمی ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و همزبانی»، به ضرورت تبیین دلایل انتخاب این عنوان توسط رهبری تاکید و تصریح کرد: با این وصف باید بیشتر و جدی‌تر از گذشته در راستای ایجاد اتحاد، همدلی و همکاری در جامعه گام برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار