فرهنگ عامل اصلی پایداری یک جامعه است

کد خبر: ۱۹۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 16 March 2016

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج گفت: فرهنگ عامل اصلی پایداری یک جامعه است که باید در آموزش و پرورش به این مهم نگاه ویژه ای شود.

به گزارش ایرنا / وحید یعقوبی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش البرز افزود: رابطه بین فرهنگ و مردم یک رابطه عمیق است که هر فردی باید با آن آشنایی مناسب را داشته باشد تا در حفظ آن بکوشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ برای مردم همانند آب که مایه حیات است مهم می باشد خاطرنشان شد: جامعه ما نیاز به گسترش شاخص های فرهنگی دارد که ما معلمان باید در مدارس با اجرای برنامه های مدون در راه انتقال فرهنگ اسلامی - ایرانی به دانش آموزان با مشارکت والدین در مدرسه و خانه تلاش کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج تولید و نمایش فیلم و تائتر، کتاب ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه ،فعال کردن کتابخانه ها، تقویت برنامه های فرهنگی و هنری در کانون ها و مراکز آموزشی را از جمله راهکارهای پیشنهادی در حوزه تقویت شاخص های فرهنگی در جامعه ذکر کرد.

یعقوبی تقویت این شاخص ها را در حوزه فرهنگ به دلیل خیزش نرم دشمن در حوزه امور فرهنگی ایران اسلامی ضروری دانست و افزود: همه باید به امور فرهنگی که دشمن آن را در جنگ نرم علیه ایران نشانه گرفته است باید دقت و احساس مسوولیت مضائف کنند.

وی در ادامه به معیارهای شهر مطلوب پرداخت و اظهار کرد: شهری پاک، روان ، سبز، پویا، یادگیرنده ، با فرهنگی قوی و دارای بافت سنتی و مدرن است که مدیران و مردم آن به این معیارها نگاه عمیق و ویژه ای داشته باشند.

وی البرز را ایرانی کوچک دانست که همه اقوام با فرهنگ های مختلف در آن زندگی می کنند که این شاخص مهم به فعالان حوزه آموزش یادآوری می کند که در حوزه فرهنگ و شاخص های آن باید کادری تخصصی متشکل از مدیران ، معلمان و والدین تشکیل داد.

مدیر آموزش و پرورش ایجاد پایگاه مطالعات فرهنگی در مدارس و کیفیت بخشی به اقدامات فرهنگی ، پژوهشی و جشنواره ای را به منظور تقویت شاخص های فرهنگی در بین افراد را از دیگر نیازها و برنامه ها در حوزه فرهنگ البرز برشمرد.

استان البرز دارای 420 هزار دانش آموز است که 53 هزار از این جمعیت دانش آموزی در مدارس ناحیه یک کرج مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار