از تصویب اعتبار مورد نیاز ساخت نیروگاه هزار مگاواتی هریس تا طرح جامع تبریز در جلسه آخر سال استاندار

آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست استاندار آذربایجان شرقی و با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
کد خبر: ۱۹۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴ 16 March 2016
بررسی نهایی طرح جامع شهر تبریز مهم‌ترین دستور این جلسه بود که به گفته استاندار آذربایجان شرقی پس از این جلسه به شورای عالی شهرسازی کشور ارایه خواهد شد.

حناچی، معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این خصوص گفت: در طرح جامع تبریز چشم‌انداز دهه آتی و راه‌حل‌های حل مشکلات و فراهم کردن شرایط زندگی بهتر برای شهروندان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: این طرح با اولویت در شورای عالی شهرسازی و کمیته‌های تخصصی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمالا تا سه ماهه نخست سال آینده بررسی آن در این شورا نهایی خواهد شد.

در بخش دیگری از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارش اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص عملکرد کمیته فضای کسب و کار و تامین منابع مالی ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارایه شد.

دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این باره گفت: اقتصاد مقاومتی جزو برنامه های اولویت دار دستگاه های اجرایی استان است.

وی با بیان این که اصول اقتصاد مقاومتی نیمه دوم سال 92 ابلاغ شد، اظهار کرد: در سال 93 همه آن چه مد نظر این اصول بود در برنامه سند تدبیر توسعه استان لحاظ کردیم و در نتیجه ما جلوتر از سایر استان ها در این عرصه هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی خاطنشان کرد: امروز ما دو الگوی توسعه در استان داریم که یکی سند تدبیر توسعه و دیگری اهدافی است که هر وزارتخانه به صورت کلان تدوین می کنند و ما برش استانی این اهداف را تعقیب می کنیم.

وی با بیان این که در بحث بهبود فضای کسب و کار در دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی انجام شده و جایگاه استان از این لحاظ بهبود یافته است، افزود: اداره کل امور اقتصادی استان در سال 94 به عنوان اداره کل برتر برگزیده شد و سیاست ما بهبود مستمر فضای کسب و کار است.

جبارزاده ادامه داد: در بحث تامین منابع مالی بر خلاف گذشته تکیه به بودجه های دولتی و تسهیلات بانکی را کافی نمی دانیم چرا که کفاف اهداف پروژه های سند را نمی کند.

وی افزود: آن چه مد نظر ماست استفاده از تسهیلات فاینانس است که اداره کل امور اقتصادی استان توانسته از محل های مختلف منابع جدیدی را تامین کند.

جبارزاده در این زمینه از از تصویب اعتبار مورد نیاز ساخت نیروگاه هزار مگاواتی هریس از محل صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی روش های استفاده از تسهیلات غیر بانکی و غیر دولتی برای بخش دولتی و خصوصی خبر داد وهمه مدیران دستگاه ها را برای شرکت در این کلاس های آموزشی دعوت کرد.

در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همچنین توزیع اعتبارات ابلاغی تا پایان سال توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فهرست دوره های آموزشی اولویت دار استان در سال 95 به تصویب رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار