نقشه کاداستر برای پیشگیری از دریاخواری در غرب مازندران تهیه شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر از تهیه نقشه کاداستر ساحلی با هدف پیشگیری از پدیده دریا خواری درمحدوده ساحلی غرب این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ 11 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، کوروش خلعتبری در همایشی به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان عباس آباد ،گفت : این نقشه بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان در سال جاری طراحی و برای اجرای آن هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است. 


وی افزود : با تهیه این نقشه ، محدوده مالکیتی اراضی ملی ساحلی و اطلاعات حقوقی مرتبط با آن به طول کامل مشخص شد و بر این اساس زمینه برای شناسایی و بازپس گیری اراضی ملی تصاحب شده در سال های گذشته فراهم آمده است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندرن طول محدوده ساحلی زیر پوشش این اداره کل را 195 کیلومتر اعلام و ابراز امیدواری کرد که درسال آینده براساس نقشه کاداستر طراحی شده وضعیت زمین های ملی واقع در این مسیر تعیین تکلیف شود.


وی همچنین از اقدامات صورت گرفته در سال جاری برای بازپس گیری اراضی ملی و برخورد با متعرضان ابراز رضایت کرد و گفت که امسال به اندازه 20 سال گذشته اراضی ملی از تصرف متجاوزان خارج شده است.


خلعتبری آماری در خصوص گستره اراضی ملی ساحلی رفع تصرف شده درسال جاری ارائه نداد ولی وسعت اراضی آزاد شده از چنگ متصرفان در سال گذشته را حدود 87 هکتار اعلام کرد.


آمارهای رسمی هم نشان می دهد که از دو سال پیش تاکنون حدود 200 فقره پرونده برای متجاوزان به حریم ساحلی در مازندران تشکیل شد که از این تعداد 29 فقره تاکنون منجر به صدور و اجرای حکم شد.


استان مازندرن دارای دو اداره کل منابع طبیعی در ساری و نوشهر است.


حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر 313 هزار هکتار جنگل و 197هزار هکتار مرتع را از رامسر تا رُویان زیر پوشش دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار