استاندار اردبیل در بیست و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از اهداف مهم دولت است

خدابخش در این زمینه پیشنهاد داد برای حل بدهی های معوق واحدهای تولیدی همانند نظام سلامت که برای بیماران یارانه پرداخت می کند، باید برای اینگونه واحدهای تولیدی نیز از منابع مشخص، یارانه اختصاص پیدا کند.
کد خبر: ۱۹۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 10 March 2016

استاندار اردبیل، احیا و راه اندازی واحدها و بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل را از اهداف مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش در بیست و نهمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی از آذرماه سال 91 به خاطر نوسانات مالی دچار بی انضباطی مالی شده اند، افزود: درحال حاضر این بنگاه ها و واحدهای تولیدی با بدهی معوق زیاد روبرو شدند که برای جبران مشکلات این واحدها نباید به صورت مقطعی و سطحی گام برداشت.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی در برابر اتفاقات و پدیده نوسانات ارزی دچار بیماری شده اند که درمان بیماری این واحدها باید از منابع و محل های مشخص، جبران شود.

خدابخش در این زمینه پیشنهاد داد برای حل بدهی های معوق واحدهای تولیدی همانند نظام سلامت که برای بیماران یارانه پرداخت می کند، باید برای اینگونه واحدهای تولیدی نیز از منابع مشخص، یارانه اختصاص پیدا کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این مشکلات در سراسر کشور وجود دارد تاکید کرد: باید اتاق بازرگانی ایران برای حل مشکلات این واحدهای تولیدی اقدامات برنامه ریزی شده و مدون انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بانک ها از تخصص گرایی در پرداخت تسهیلات استفاده می کردند افزود: در سال های گذشته بانک کشاورزی در حوزه کشاورزی، بانک صنعت و معدن در بخش صنعت و معدن و بانک تجارت به فعالیت های تجاری تسهیلات پرداخت می کردند؛ ولی متاسفانه بانک ها رویه ای غلط درپیش گرفته اند و درهمه زمینه ها تسهیلات پرداخت می کنند که این امر می تواند در آینده به منابع بانکی آسیب برساند.

استاندار اردبیل در بخش دیگر سخنانش گفت: استان اردبیل جزو استان های موفق در برگزاری مستمر جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار