رتبه هفتم سوادآموزی گیلان / 14 هزار و 353 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد داریم

کد خبر: ۱۹۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 08 March 2016
معاون سوادآموزی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان رتبه سوادآموزی این استان در کشور را هفتم خواند و گفت: گیلان 14 هزار و 353 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بی‌سواد دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نورالله اکبری عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی‌‌ـ‌هنری مساجد گیلان اظهار کرد: از ظرفیت کانون‌های فرهنگی‌ـ‌هنری مساجد باید برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر جامعه بخواهد به سمت رشد و تعالی حرکت کند باید در تحصیلات و سطح سواد ارتقا ایجاد شود، افزود: بی‌سوادی ابعاد مختلفی دارد و بسیاری از معضلات جامعه براثر بی‌سوادی اتفاق می‌افتد.

معاون سواد آموزی مدیر کل آموزش و پرورش گیلان، کانون‌های فرهنگی‌ ـ‌ هنری مساجد را مکان اجتماعاتی و متولی امور فرهنگی و هنری دانست و گفت: کانون‌های فرهنگی‌ ـ‌ هنری مساجد در پایگاه‌هایی تاسیس شدند که از صدر اسلام تاکنون محل آموزش بودند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شناسایی افراد بی‌سواد در گیلان انجام شده است، افزود: در شرایط فعلی امر آموزش به بخش غیردولتی واگذار شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: می‌توانیم افراد بی‌سواد را در هر منطقه به همان کانون مورد نظر معرفی کنیم و هر فردی که بتواند یک بی‌سواد را باسواد کند بیمه می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه بابت باسواد کردن هر فرد بی‌سواد 700 هزار تومان پرداخت می‌کنیم، یادآور شد: حق مدیریت به کانون‌های مجری طرح مبارزه با بی‌سوادی در استان پرداخت می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان آمار بی‌سوادی در این استان را 14 هزار و 353 نفر در رنج سنی 10 تا 49 سال عنوان کرد.

وی جایگاه سوادآموزی گیلان در کشور را رتبه هفتم ذکر کرد و متذکر شد: امیدواریم در سال 95 بتوانیم افراد بی‌سواد‌ را زیرپوشش سوادآموزی قرار دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار