امام جمعه موقت بابل

نباید نمایندگان منتخب خود را مدیون هیچ حزب و جناحی بدانند

امام جمعه موقت بابل گفت: نباید نمایندگان منتخب خود را مدیون هیچ حزب و جناحی بدانند بلکه امروز آنان نمایندگان کل امت اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۹۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 04 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات، اظهار کرد: دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کمال آرامش و بدون حاشیه برگزار شد و در حقیقت مردم ایران پیروز این دو انتخابات هستند. 

وی افزود: دو انتخابات اخیر نمایش عظیمی از اقتدار و قدرت ملی کشور در کنار وحدت و انسجام بود.

امام جمعه موقت بابل با اشاره به اینکه انتخابات جلوه شکوه و همدلی ملی ایران است، تصریح کرد: انتخابات اخیر جلوه برجسته مردم‌سالاری دینی در ایران را به جهان نشان داد و زمینه ثبات و استحکام درونی در کشور را فراهم کرد.

این مسئول به تفاوت‌های نگرشی نسبت به انتخابات از نگاه اسلام و غرب پرداخت و ادامه داد: انتخابات از نگاه اسلام یک نگاه تکلیف‌محور است اما غرب انتخابات را نتیجه‌محور و ماحصل آن را برد و باخت می‌داند.

ابراهیمیان در تشریح نگاه تکلیف‌محور اسلام به انتخابات، اظهار کرد: کسی که خود را کاندیدای انتخابات می‌کند، انتخابات را فرصتی برای خدمت به جامعه اسلامی می‌داند و از این لحاظ خود را برای مقبولیت عمومی عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: مردم براساس تکلیف دینی در جامعه اسلامی وظیفه دارند تا شایسته‌ترین‌ها را برای خدمت در عرصه جامعه دینی انتخاب کنند و از این رو در جامعه دینی بازنده و برنده انتخابات معنا ندارد.

امام جمعه موقت بابل با توصیه به منتخبان مردم در دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید نمایندگان منتخب خود را مدیون هیچ حزب و جناحی بدانند بلکه امروز آنان نمایندگان کل امت اسلامی هستند. 

وی با اشاره به روز درختکاری و توجه اسلام به فضای سبز، تصریح کرد: درختکاری یک باقیات و صالحات از نگاه اسلام است و احادیث و روایات زیادی در خصوص درختکاری و فضای سبز وجود دارد.

ابراهیمیان به برکات و اثرات درخت و فضای سبز در سطح جامعه اشاره کرد و یادآور شد: تصفیه هوا، تولید اکسیژن، ایجاد فضایی توام با شادابی و طراوت از جمله اثرات و جلوه‌های درخت است و هرکس خود را موظف به حفظ و صیانت از منابع طبیعی به ویژه درخت و جنگل بداند. 

وی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاد با برکتی است که از بدو تاسیس خود تاکنون جلوه‌های خدمت به محرومان و نیازمندان را به منحصه ظهور رساند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر کمک به نیازمندان، گفت: در روزهایی که به  سال جدید و عید نوروز نزدیک می‌شویم به یاری و کمک به نیازمندان بشتابید تا با تقسیم شادی‌ها، گل لبخند بر لبان نیازمندان نشانده شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار