استقرار نیروهای ویژه انگلیس در لیبی

دولت انگلیس به صورت محتاطانه مستشارانی را به منظور ایجاد ارتشی برای مبارزه با داعش در لیبی مستقر کرده‌ است.
کد خبر: ۱۸۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 28 February 2016
دولت انگلیس به صورت محتاطانه مستشارانی را به منظور ایجاد ارتشی برای مبارزه با داعش در لیبی مستقر کرده‌ است.

به گزارش ایسنا، روزنامه "ساندی تلگراف" در گزارشی نوشت، کماندوهای نیروهای ویژه انگلیس در کنار همتایان آمریکایی خود در مصراته فعالیت می‌کنند تا جلوی پیشروی گروه تروریست داعش را بگیرند.

گرچه دیپلمات‌ها در واشنگتن، لندن و پایتخت‌های اروپایی خواستار تشکیل یک دولت متحد در لیبی هستند اما مقام‌های غربی گفته‌اند که ارتش آمریکا عملیات‌های خود را برای آموزش "شبه‌نظامیان محلی منتخب" آغاز کرده است.

دولت انگلیس درباره اینکه "آیا سربازان نیروی ویژه هم در لیبی مستقر شده‌اند یا خیر" اظهارنظری نکرد. با این حال مقام‌های غربی گفته‌اند که شمار اندکی از نیروهای انگلیسی در عملیات‌های سطح پایین حضور داشتند و این مساله از سوی منابع محلی تایید شده اما آنها گفته‌اند که این نیروها بیشتر در پشت صحنه بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش حدود 5000 نیرو در شهر سرت، زادگاه معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی دارد. طبق طرحی که اواخر سال گذشته میلادی فاش شد، انگلیس قرار است پیشنهاد اعزام 1000 نیرو به عنوان بخشی از یک نیروی ترکیبی 5000 نفره با ایتالیا را مطرح کند که وظیفه آنها آموزش و تجهیز نیروهای لیبیایی است نه مبارزه در خط مقدم نبرد. با این حال بسیاری از مردم لیبی مخالف حضور سربازان خارجی در خاک خود هستند و می‌خواهند که اگر قرار است چنین کاری انجام شود، به دعوت رسمی دولت و مطابق قانون اساسی و خواست ملت باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار