توسعه شبکه آبیاری سبب کاهش هزینه‌کشاورزی

وی به وجود مشکلات آبی در گیلان اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه‌های آبیاری از جمله مطالبه کشاورزان گیلان در سفر هیئت دولت به استان است
کد خبر: ۱۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 04 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ،علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به سفر رئیس جمهور در اواخر این ماه به گیلان اظهار کرد: یکی از درخواست‌های مهم کشاورزان گیلان از دولت تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری است.

وی به وجود مشکلات آبی در گیلان اشاره کرد و افزود: توسعه شبکه‌های آبیاری از جمله مطالبه کشاورزان گیلان در سفر هیئت دولت به استان است.

شعبان‌نژاد تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و همچنین توسعه شبکه‌های آبیاری را سبب کاهش هزینه‌های کشاورزی خواند و بیان کرد: تسریع در اجرای طرح‌های مذکور سختی کار کشاورزی را کاهش می‌دهد و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه در 65 درصد از شالیزارهای استان خبر داد و تصریح کرد: 152 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان تاکنون شخم زمستانه زده شده است.

این مسئول با بیان اینکه شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: امسال با تلاش کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سال زراعی بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

شعبان‌نژاد همچنین به فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی گیلان در سال 93 اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته را پر فراز و نشیب پشت سر گذاشتیم اما وقفه‌ای در فعالیت‌ها ایجاد نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به موفقیت‌های نسبی استان در بخش کشاورزی در سال 93، خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های سال گذشته نشان می‌دهد با وجود سختی‌ها با همراهی کارکنان فعالیت‌ها با‌ ‌تدبیر، تحمل و تأمل پیش برده شده است.

وی به نام‌گذاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» توسط مقام معظم رهبری در سال 94 اشاره کرد و افزود: امسال تلاش می‌کنیم عملکرد موفقی در راستای آرمان‌های نظام داشته باشیم.

شعبان‌نژاد رعایت نظم و انضباط اداری در سازمان جهاد کشاورزی گیلان را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: سازمان مذکور در وضعیت خوبی قرار دارد، اما انتظار داریم اصل پذیرفته شده تکریم ارباب رجوع رعایت شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار