دولت آماده برگزاری انتخابات پر شور در استان

برگزاری یک انتخابات پر شور که نمودی از مردمسالاری است در کنار حضور شهروندان در صحنه نیازمند تدبیر دولتمردانی است که با نهایت دقت و امانتداری آن را به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورند.
کد خبر: ۱۸۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 16 February 2016

در استان اردبیل نیز از چندین ماه قبل در کنار دیگر عوامل، اجزای دولت به سختی در کار و تلاش هستند تا زمینه برگزاری هرچه باشکوه انتخابات را فراهم کنند ف تلاشی که در روزهای آتی خود را در جریان حضور مردم در پای صندوق های رای نشان خواهد داد.
عوامل اجرایی انتخابات در استان اردبیل شامل استاندار ، معاونین و فرمانداران در گفت و گویی با خبرنگاران ایرنا که تعدادی از آنها در گفت و گوی رودرو در ایرنای اردبیل صورت گرفت به تشرح تلاش ها و نیز نقطه نظرات انتخاباتی پرداخته اند.
مجید خدابخش استاندار اردبیل با تاکید بر فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت : فرمانداران و بخشداران و دیگر عوامل اجرایی انتخابات با وحدت ،همدلی و برنامه ریزی تلاش کرده اند تا زمینه حضور پرشور و حداکثری مردم را در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم نمایند.
وی با بیان این که انتخابات حق همه مردم است، تصریح کرد: هیات های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و شرایطی را فراهم کنند که تمام افراد حائز شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور پرشور داشته باشند.
رییس ستاد انتخابات استان اردبیل و معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز گفت: درآستانه انتخابات ، این استان برای برگزاری هر چه پرشورتر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه آماده است.
طاهر شریفی با بیان اینکه ویژگی مهم برگزاری انتخابات سالم ، رعایت بی طرفی و پرهیز از جانبداری از سوی مجریان و دست اندرکاران انتخابات است، افزود: دست اندرکاران برگزاری این انتخابات در این حوزه همیشه بر این اصول واقف بوده و بر آن تاکید دارند.
او به حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری انتخابات و برآیند مشارکت و حضور مردم ، استحکام نظام و انقلاب و حفظ دستاوردهای کشور بوده است.
ماریا موسوی جانشین ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری اردبیل نیز از پیش بینی یکهزار و 235 شعبه اخذ رای برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد.
به گفته وی ، از این تعداد 799 شعبه اخذ رای به صورت ثابت و 436 صندوق سیار در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در این دوره از انتخابات 473 شعبه اخد رای استان در مناطق شهری و 762 شعبه اخذ رای در مناطق روستایی پیش بینی شده است.
به گفته وی ، از مجموع شعب اخذ رای استان 478 شعبه در حوزه انتخابیه اردبیل ، نمین ، نیر و سرعین با 365 شعبه ثابت و 113 شعبه سیار ، 247 شعبه 131 شعبه در حوزه انتخابیه گرمی با 46 شعبه ثابت و 85 شعبه سیار ، 159 شعبه در حوزه انتخابیه مشگین شهر با 76 شعبه ثابت و 83 شعبه سیار و 220 شعبه در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با 149شعبه ثابت و 71 شعبه سیار تعیین شده است.
جواد زنجانی فرماندار شهرستان اردبیل نیز گفت: در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین پنج تا شش هزار نفر همکاری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه تبلیغات قبل از مهلت مقرر مورد نظارت قرار می گیرد ، مدت زمان تبلیغات برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی را یک هفته اعلام کرد.
وی افزود: فرصت های تبلیغاتی برای نامزدهای مجلس شورای اسلامی برای همه نامزدها یکسان فراهم شده و در چهار نقطه شهر مساجد بزرگ برای حضور و سخنرانی تبلیغاتی نامزدها پیش بینی شده است.
اکبر صمدی سرپرست فرمانداری پارس آباد نیز با بیان اینکه اعتماد عمومی مردم و افزایش سرمایه اجتماعی مهم ترین رسالت دولت در برگزاری انتخابات پیش رو می باشد ، افزود: باید تلاش کرد تا بستر مناسب و فضای رقابتی سالمی را برای انتخابات آتی فراهم شود و انتخاباتی سالم وپرشوربا مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
وی افزود: سه هزار و 200 نفر برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات پیش رو با ستاد انتخابات پارس آباد مغان همکاری می کنند.
مهدی احمدی سرپرست فرمانداری نیر هم گفت : بیش از یک هزار نیروی انسانی در قالب هیات های اجرایی ، نظارت ، عوامل ستاد انتخابات ، نیروهای نظامی و نمایندگان فرمانداری برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند در شهرستان نیر همکاری می کنند.
وی با اشاره به سابقه حضور پرشور مردم نیر در انتخابات های گذشته از او گفت: باید تلاش کرد تا بستر مناسب و فضای رقابتی سالمی را برای انتخابات آتی فراهم شود و انتخاباتی سالم و پرشور با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
فرماندار نمین هم از آمادگی مردم این شهرستان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه خبر داد.
فرهاد عبدالعلی پور گفت: وی از همکاری یک هزار و 200 نفر با ستاد انتخابات نمین برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات هفتم اسفندماه در این شهرستان خبر داد.
علیرضا علیپور فرماندار کوثر نیز با تاکید بر اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات در گرو عملکرد خوب مسوولان و مجریان است اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم در زمینه برگزاری انتخابات باشکوه و منسجم در این شهرستان در حال انجام است.
او گفت: ملاک اصلی همه مجریان و شرکت کنندگان در انتخابات اعم از مردم و نامزدها باید قانون باشد تا با رعایت آن انتخابات در نهایت سلامت و امنیت برگزار شود.
در این حال فرماندار خلخال هم از همکاری نزدیک به چهار هزار نفر برای برگزاری انتخاباتی سالم در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر خبر داد.
به گفته علی نظری شیخ احمد ، شرایط لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم در خلخال و کوثر فراهم است و شور و حال مردم از انتخاباتی چشمگیر با میزان مشارکت بالا نوید می دهد.فرماندار خلخال گفت: حفظ بی طرفی و پرهیز از جانبداری از گروه های مختلف سیاسی و جناحی اصل سیاست دولت در انتخابات است.
وی اضافه کرد: تلاش همه دست اندرکاران دولتی فارغ ازهرنتیجه برای انتخابات فراهم سازی زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند است.
فرماندار سرعین هم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و قانونمند در این شهرستان اندیشیده شده است.
عاطف ناصری افزود: به طور متوسط در حدود 15 نفر از عوامل اجرایی ، نظارتی ، نیروهای نظامی و انتظامی و نمایندگان فرمانداری در هر شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت و در مجموع نزدیک به 500 نفر در راستای برگزاری انتخابات در سرعین با ستاد انتخابات این شهرستان همکاری می کنند.
میرعلی رحیمی زاد فرماندار گرمی مغان نیز گفت : 600 نفر عوامل اجرایی و نظارتی ، 320 بازرس و 600 نیروی انتظامی و امنیتی در برگزاری مناسب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همکاری خواهند داشت.
فرماندار گرمی بیان کرد: وظیفه دولت برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است و از این رو ستاد انتخابات شهرستان همه فعالیت های نامزدها را رصد می کند و تا کنون مشکل خاصی در این زمینه شاهد نبودیم.
فرماندار بیله سوار نیز از آمادگی ها برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه با یک هزار و 200 نفر عوامل اجرایی ، نظارتی و انتظامی در این شهرستان خبر داد.
آرام حلیم افزود: عوامل برگزاری انتخابات برای اخذ آرای 40 هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در بیله سوار (مغان) در 79 شعبه اخذ رای حضور خواهند داشت.
وی گفت: دولت تنها وظیفه حفظ امنیت ، بی طرفی و برگزاری انتخاباتی پرشور ، رقابتی و در شان نظام در کنار صیانت از آراء مردم را برعهده دارد که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
ابراهیم امامی فرماندار مشگین شهر نیز گفت : زمینه حضور مردم در انتخابات در این شهرستان فراهم شده است و حدود ۳ هزار عوامل اجرایی با ۱۶۰ شعبه اخذ رأی در برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری مشارکت خواهند کرد.
استان اردبیل با یک میلیون و 250 هزار نفر جمعیت میلیون نفر جمعیت هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. در این استان بر اساس اعلام وزارت کشور 998 هزار و 499 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین سه نماینده ، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر یک نماینده ، حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار مغان یک نماینده ، حوزه انتخابیه گرمی مغان یک نماینده و حوزه انتخابیه مشگین شهر نیز یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار