خانه خالی روستایی مازندران ، اقامتگاه مسافران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران اعلام کرد که از واحدهای مسکونی خالی از سکنه روستاهای این استان به عنوان مراکز اقامتی مسافران استفاده می شود.
کد خبر: ۱۸۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 15 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، جان الله عبدی در حاشیه برگزاری جلسه کمیته گردشگری روستایی مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای این منظور دهیاران در حال شناسایی واحدهای مسکونی خالی از سکنه در روستاهای استان هستند .


وی ادامه داد : با شناسایی این واحدها و هماهنگی با صاحبان آنان ، این منازل به عنوان مجموعه اقامتی در اختیار مسافران قرار می گیرد . 


مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران گفت : تمامی هماهنگی برای شناسایی و واگذاری این واحدهای مسکونی به مسافران از طریق دهیاری روستاها انجام می شود . 


وی خانه های خالی از سکنه را یکی از ظرفیت های مناسب برای اسکان مسافران دانست و ادامه داد : هم اکنون از این بستر و فضا استفاده نمی شود و می بایست از این امکانات برای توسعه زیر ساخت گردشگری استفاده شود . 


عبدی از آمار دقیقی ازتعداد خانه های خالی از سکنه در روستاهای مازندران ابراز بی اطلاعی کرد و گفت که با بررسی دهیاران اطلاعات لازم در این خصوص فراهم می شود . 

حدود 45 درصد جمعیت سه میلیون و 199 هزار نفری استان مازندران در در دو هزار و 946 پارچه آبادی زندگی می کنند.


بر اساس آمارهای رسمی دستکم 20 میلیون مسافر و گردشگر هر سال به مازندران سفر می کنند.


روستاهای ما
زندران به خاطر داشتن آب و هوای سالم تر ، برخورداری از تنوع زیست گیاهی و جانوری و زنده ماندن بخشی از آداب و رسوم سنتی از جاذبه های گردشگری استان به شمار می روند

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار