بسترهای هدایت تحصیلی برای دانش آموزان در مقطع متوسطه فراهم شود

کد خبر: ۱۸۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 February 2016


رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: بسترهای هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان در مقطع متوسطه فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ فرزاد رستمی ظهر امروز در نشست تخصصی هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: از آن جایی که انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهمترین اقداماتی است که دانش‌آموزان باید به آن توجه ویژه کنند، افزود: در این راستا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از مهمترین مسائلی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی از مهمترین اهداف برگزاری این کارگاه تخصصی را انتقال قوانین و ضوابط جدید انتخاب رشته به دانش‌آموزان است.

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان در این زمینه باید علایق، استعداد، توانمندی و هوش دانش‌آموز را در نظر بگیرند و سپس هدایت‌های تحصیلی را برای دانش‌آموز انجام دهند.

رستمی با اشاره به اینکه این انتخاب رشته در نیازهای شغلی و پیدا کردن شغل آینده دانش‌آموزان نیز بسیار تأثیرگذار است افزود: لازم است تا مشاوران تحصیلی به این نکته نیز توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی با اعلام اینکه مشاوران و کارشناسان هدایت تحصیلی در دوره اول متوسطه از سوی مدرسین وزارتخانه‌ای و کارشناسان فعال در حوزه انتخاب رشته تحصیلی آموزش‌های لازم را دیده‌اند بیان داشت: انتخاب رشته به منظور کسب مهارت‌های شغلی یکی از نیازهای اصلی جامعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار