نقطه ضعف دولت از نظر حقیقت پور!

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دولت بیش از حد ممکن در این سال‌ها به موضوع هسته‌ای پرداخته و این یک نقطه ضعف برای دولت به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 29 March 2015

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به هر حال باید یک سازمان‌دهی مجدد انجام شود تا ظرفیت‌های مورد نیاز به این بخش اختصاص داده شده و به سایر حوزه‌ها نیز توجه مناسبی داشته باشیم چرا که تمرکز روز مذاکرات هسته‌ای کشور را در سایر حوزه‌ها با تاخیر و تعلل روبه‌رو می‌کند.

وی با بیان اینکه اساسا آمریکایی‌ها از روز اول هم به دنبال این نبودند که مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران به یک نتیجه مشخص برسد، افزود: آنها دنبال متوقف کردن پیشرفت و توسعه ایران در این مسیر بودند و اصرار دارند این مسیر ادامه پیدا کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: در 18 ماه گذشته اثبات شده طرف غربی به تعهداتش پایبند نیست و فکر نمی‌کنم به راحتی به یک توافق خوب دسترسی پیدا کنیم به همین علت احتمال دارد مذاکرات هسته‌ای تمدید شود یا آنها زیر میز مذاکرات زده و بگویند نقطه سر خط.

حقیقت‌پور تصریح کرد : در این دوره از مذاکرات که در ادوار قبلی هم مشاهده می‌شد مسلم است که آمریکای‌ها مرد تمام کننده ندارد و کسی را ندارند که به صورت مستقل تصمیمات را گرفته و حرف آخر را بزند به طوری که یک بار کنگره‌ای می‌آید تصمیم می‌گیرد و این تصمیم را به تیم اوباما تحمیل می‌کند و بار دیگر صهیونیست‌ها این کار را انجام می‌دهند و با اعمال فشار به تیم مذاکره‌کننده آمریکایی‌ها تلاش دارند مسیر مذاکرات را عوض کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد : بار دیگر آل سعود بر روند مذاکرات تغییر ایجاد می‌کند و یک بار سازمان منافقین تاثیر می‌گذارد و این روند مشوش در طرف آمریکایی یکی از علت‌های به طول انجامیدن مذاکرات است.

حقیقت‌پور یادآور شد: در طرف ایرانی این موضوع کاملا برعکس است به طوری که در ایران مقام معظم رهبری تصمیمات را اتخاد می‌کنند و تیم مذاکره کننده هم در چارچوبی مشخص قدرت مانور و حرکت دارد به طوری که در هفته‌های گذشته مقام معظم رهبری بودند که توانستند با بیان سخنانی این مذاکرات را هدایت کرده و شروط طرف ایرانی را به غربی‌ها تحمیل کنند.

وی با یادآوری اینکه که رقیب ما هنوز نانجیب است و اجازه نخواهد داد مذاکرات به این راحتی‌ها به نتیجه برسد گفت: به نظر می‌رسد آمریکایی تمایل دارند از پشت میز مذاکره فرار کنند چرا که آنها قادر نیستند بر اساس یک معیار و رفتار عقلانی در این زمینه تصمیم گیری کنند.

اظهارات اردوغان از سر بی‌منطقی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص اظهارات اخیر اردوغان در مورد ایران گفت: به نظر میرسد این اظهارات تحت تاثیر و فشار طرف آمریکایی و صهیونیستی و به صورت غیرمنطقی و غیرعقلایی مطرح شده به طوری که با هیچ منطقی سازگار نیست.

حقیقت‌پور افزود: ما از طرف ترکی انتظار داشتیم در مسائل اخیر منطقه‌ای بیشتر منطق و عقلانیت را در دستور کار قرار داده و به صورت منطقی از مواضع درست و وحدت آفرین حمایت کند اما اظهارات اردوغان زمینه برخی از رفتارهای غیرمنطقی و حمایت از کشور متجاوز را به همراه داشته است.

وی در پایان گفت‌و گوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید در سفر اردوغان به ایران یک تجدید نظر بکند چرا که اظهارات او اهانتی آشکار به اساس و پایه روحیه مقاومتی است که در سایه انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه جاری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار