اخذگواهینامه صادراتی برای کشمش ملایر

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر گفت: بیش از 19 هزار تن انواع کشمش به ارزش تقریبی 58 میلیون و 255 هزار دلار که موفق به اخذ گواهینامه انطباق صادراتی از این اداره شده‌اند به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۱۷۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 01 February 2016

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر گفت: بیش از 19 هزار تن انواع کشمش به ارزش تقریبی 58 میلیون و 255 هزار دلار که موفق به اخذ گواهینامه انطباق صادراتی از این اداره شده‌اند به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش فارس،داریوش خالقی اظهار کرد: ملایر با ظرفیت بالا در تولید و فرآوری انواع کشمش به عنوان قطب استان همدان در صادرات بوده و از شهرستان‌های مطرح در تولید کشمش در کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اجباری بودن استاندارد صادرات انواع کشمش، این اداره استاندارد به صورت روزانه نسبت به بازرسی، نمونه‌برداری و آزمون کالاها بر اساس تقاضانامه‌های صادراتی ارائه شده اقدام و مطابق با دستورالعمل‌ها برای محموله‌های منطبق با استانداردهای مربوطه گواهینامه انطباق محصول صادر می‌کند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان ملایر افزود: در این زمینه از ظرفیت‎های واحد بازرسی و نمونه‌برداری شرکت «معیار گستر صدر» و همچنین دو واحد آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت‌ شده استاندارد مستقر در شهرستان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طی 10 ماه گذشته بیش از 19 هزار تن انواع کشمش به ارزش تقریبی 58 میلیون و 255 هزار دلار که موفق به اخذ گواهینامه انطباق صادراتی از این اداره شده‌اند به خارج از کشور صادر شده است.

خالقی افزود: صادرات این محصولات به مقصد کشورهای امارات، عراق، دبی، رومانی، صربستان، سنگاپور، کویت، قزاقستان، هند، فرانسه، لهستان، لیتوانی، روسیه، آلمان، عربستان، اوکراین، قطر، اسپانیا، ونزوئلا، مصر، بلاروس، ارمنستان، اندونزی و بلژیک بوده است.

وی با بیان اینکه محصولات صادراتی این شهرستان از کیفیت مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: امید است فعالان اقتصادی کشور با ارائه نقطه‌نظرات و بررسی نیاز بازارهای هدف و همچنین مقایسه وضعیت کیفی موجود با فرآورده‌های صادراتی کشورهای رقیب سعی در ارتقای کیفی بیش از پیش فرآورده فوق کرده و شاهد ایجاد ارزش افزوده بالاتر و افزایش سهم بازار صادراتی این محصول در کشورهای هدف خصوصاً کشورهای توسعه‌یافته باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار