در جلسه انجمن صنایع استان یزد مطرح شد:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رویه مشخصی ندارند

یکی از صنعتگران استان یزد از نبود روند واحد در بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات و دریافت معوقات انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 28 January 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد آزادمرد در جلسه انجمن مدیران صنایع استان یزد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین گلایه‌مندی‌های صنایع استان یزد را نداشتن یک رویه واحد برای پرداخت تسهیلات و دریافت معوقات بانکی از سوی بانک‌ها دانست.

آنگونه که خبرگزاری فارس گزارش داده است؛وی با اشاره به سود تسهیلات ارزی و نحوه پرداخت معوقات عنوان کرد: در مورد تسهیلات ارزی سئوالات بسیاری از سوی صنعتگران مطرح است که لازم است مسئولان و نمایندگان بانک‌ها در این جلسه پاسخگوی آن باشند.

علی صالحی، مسئول بخش ارزی بانک ملی در این باره گفت: تسهیلات ذخیره ارزی که دهه 80 پرداخت شد، آخرین بخش‌نامه آن مبنی بر این بود که 25 درصد کل اقساط معوق به نرخ روز گشایش به صورت علی‌الحساب پرداخت شود و بقیه مبلغ نیز به نرخ مرجع محاسبه شود.

وی با اشاره به اینکه هر پرونده جزئیات خاص خود را دارد، گفت: هر پرونده در شعبه خود باید با جزئیات خودش مورد بررسی قرار گیرد و بخش‌نامه‌ها در مورد آنها اجرایی شود.

صالحی در مورد «سوئیفت» نیز اظهار داشت: سوئیفت در واقع سازمان جهانی خدمات بین بانکی است که برای کشور ما از هفته آینده فعال می‌شود.

وی یادآور شد: 17 شعبه بانک ملی ایران در خارج از کشور وجود دارند که تحریم از همه آنها برداشته شد و به تدریج فعالیت آنها آغاز می‌شود که از آن جمله می‌توان به شعب بانک ملی در هامبورگ و پاریس اشاره کرد و شعبه بانک ملی در دوبی نیز به زودی فعال می‌شود و خدمات سوئیفت در این بانک قابل استفاده خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همیشه اعتراض‌هایی در مورد سود بانک‌ها و نحوه دریافت معوقات بانکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در همه موارد نیز بازرسان بانک‌ها ورود پیدا کرده‌اند و با شرح قوانین و جزئیات پرونده‌ها، دریافت‌کنندگان تسهیلات قانع و توجیه شده‌اند.

در این جلسه که با حضور بازرس کل استان یزد، اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع و جمعی از صنعتگران استان برگزار شد، مسائل و مشکلات صنایع استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار