رد منطقه آزاد تجاری اردبیل و خسران تفرق اراده ها

کد خبر: ۱۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 25 January 2016
رد شدن دوباره لایحه منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس شورای اسلامی، امیدهای زنده شده برای توسعه شتابان استان اردبیل را در محاق رد منطقه آزاد تجاری اردبیل و خسران تفرق اراده هافرو برد. در حالیکه همگان منتظر خبرهای خوش از بهارستان بودند، باز هم خروجی جلسه باعث ناراحتی و اندوه بسیار شد.
چگونه شد که لایحه ای با پشتوانه حمایت دولتی نتوانست رای لازم را برای تصویب به دست آورد؟ چگونه شد که اتحاد لازم در بین مجلسیان برای حمایت از دروازه های توسعه کشور صورت نگرفت؟ چگونه شد که درهای توسعه به عنوان درهای مشکلات مطرح شد؟ و هزاران سوال دیگری که باید ریشه شناسی کرد.
به نظر می رسد اولین و مهمترین ضعف، افتراق کودکانه در مجمع نمایندگان استان اردبیل باشد. نمایندگانی که توان نشستن دور هم برای توسعه استان را ندارند، و در سر ساده ترین امور توسعه نمی توانند به اجماع برسند، چگونه می توانند اتحادی ملی برای توسعه استان اردبیل را به ارمغان بیاورند؟
کسانی که روز رای گیری به دنبال ایراد نطقی تاریخی برای انتخابات پیش رو هستند و رای شش استان کشور را با کمال ناشیگری بر علیه لایحه تهییج می کنند آیا می دانند که هر سخن جایی که هر نکته مکانی دارد؟
کسانی که هر روز با انتشار یک بیانیه، سعی دارند خود را شخصیتی بین المللی نشان دهند، چرا توان بسیج نیروی های هم فکر خویش را برای توسعه کشور نداشتند؟ در حالیکه همیشه توان استان را خرج همان نیروی به ظاهر همفکر خویش می کردند؟
آیا این اشخاص نمی دانند که منافع منطقه ای و ملی در کنار هم هستند که بروز واقعی پیدا می کنند؟ آیا نمی دانند که عدم توسعه یافتگی در استانهای مرزی خود یکی از بزرگترین تهدیدات بر علیه منافع ملی هست؟ با سایرینی که کلا مجلس را در امان خدا رها کرده اند بحثی نیست.
به نظر من وقت آن رسیده است که نخبگان جامعه به وظیفه ملی-منطقه ای خود به نحو احسن عمل کنند. معیار لازم برای خدمت به مردم نه صدای بلند حنجره است و نه بیانیه های دارای مصرف تبلیغاتی و امور شخصی؛ افرادی که نشان داده اند با عمل اصولی و برنامه محور می توان اتحادی قدرتمند را حول مساله توسعه شکل داد و افکار متفاوت موجود را حول یک مساله واحد برای رسیدن به زندگی بهتر بسیج کرد لازمه ی پیشرفت و اعتلای استان دارالارشاد خواهند بود.
و من الله التوفیق

عرفان پورزاهدان
دبیر سیاسی مجمع تشکلهای اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کشور

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دكتر معصوم زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
سلام جناب پور زاهدان - يقينا اصلي ترين دليل راي منفي نمايندگان مجلس به منطقه آزاد اردبيل ، اختلاف و تفرقه نمايندگان استان در مجلس و ايضا جايگاه منفي آنها در صحن مجلس است ؟؟؟ هرچند استاندار اردبيل تلاش ميكرد تا اين طرح تصويب گردد ولي دولت از اول مخالف تصويب مناطق آزاد بود و برخورد بد و كودكا نه و منفي نمايندگان استان اردبيل با مجلس و عربده كشي خيابا ني و فحاشي قوقو لي مقولي اردبيل ؟؟؟ اين استان را از داشتن امكان توسعه بازداشت كه اميدواريم پول و پلو كنترل شود تا نمايندگان ديگري جايگزين اينها شود - با عرض پوزش
Peyman peyman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
سلام. دکتر کاملا درست و به جا نوشته اند. اما ما نباید ناامید شویم، اگر به دنبال نماینده ی واقعی برای دور بعد باشیم قطعا میتوان به تصویب این لایحه چشم امید داشت. مردم به سابقه رای دهند همه چیز حل خواهد شد.
عزیززاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
با سلام جناب اقای پور زاهدان از تحلیل عدم رای اوری لایحه مناطق ازاد اردبیل ممنونم و اعتقاد دارم مسلما با تصویب لایحه فوق قدمی شتابان در توسعه استان برداشته میشد و در میانگین درامد مردم و تولید ثروت و رفع بیکاری در استان موثر بوده و در کلان اقتصادی کشور نیز موثر میباشد اگر چه اختلاف بین نمایندگان را میشود یکی ازدلایل عدم تصویب لایحه فوق دانست ولی مشکل اصل در لابی نمودن با کلیه نمایندگان کشور میباشد در مجلس شورای اسلامی دویست و نود نماینده از مناطق مختلف کشور وجود دارند و هر کدام خواستار ایجاد منطقه ازاد در منطقه خود هستند چطور راضی بشوند که در هفت نقطه کشورمنطقه ازاد صنعتی و تجاری ایجاد شود و منطقه انها محروم از منطقه ازاد گردد
به نظر میرسد نباید خیلی دنبال مقصر گردیم و نباید بنا به فرمایش شما ناامید شویم اعتقاد دارم همه متنفذین و دستگاههای اجرایی با سازماندهی استانداری باید بسیج بشیم و با دعوت از تک تک نمایندگان مجلس و کمسیونهای مختلف ضمن توضیح و توجیه نمایندگان و با ارایه سی دی و کاتالوگ و بروشور و ارایه پتانسیلهای منطقه بتوانیم همه نمایندگان را مجاب نماییم که تصویب این لایحه به نفع کشور و منافع عمومی خواهد بود واگر واقعا چنین کار ی را نکنیم و انتظار داشته باشیم نمایندگان ما با نفوذ کلامشان کلیه نمایندگان را توجیه نمایند بنظر غیر عملی میاید و باز هم همه را مایوس خواهد کرد پس همه باهم تلااش کنیم تا نتیجه بگیریم و سازماندهی را به عهده مسولین اجرایی بگذاریم
حسنقلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
با سلام جناب آقای پورزاهدان:عوامل موثر برای رسیدن به توسعه زیاد است ودرمقابل آن موانع زیادی هم دراستان برای توسعه همه جانبه وجود داردکه یکی از این موانع عصبیت جاهلی است.وتازمانیکه تعصبهای بیجا دراستان اردبیل برداشته نشوداین استان رنگ توسعه را نخواهددید.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار