مراسم ختم پدر معاون وزیر امور خارجه در قم

مراسم ختم مرحوم محمد علی قشقاوی پدر حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه چهارشنبه شب با حضور علما، روحانیون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم قم و بابل در مسجد الغدیر قم برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 20 January 2016
به گزارش تابناک قم، در این مراسم که شخصیت هایی همچون آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم، حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده دفتر آیت الله سیستانی در قم و نماینده دفتر آیت الله هاشمی شاهرودی حضور داشتند، یاد و خاطره آن مرحوم گرامی داشته شد. 

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم، تلاش ها و مجاهدت های آن مرحوم را برای تربیت فرزندانی عالم، با دیانت و با تقوا مورد تمجید و ستایش قرار داد، و گفت: آن فقید سعید همه عمر شریف خود را صرف خدمت به مردم نمود، و فرزندان صالحی را نیز برای جامعه تربیت کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسینی افزود: آن مرحوم در دوران جنگ تحمیلی و زمانی که اسلام، انقلاب و این مملکت نیاز به دادن خون و حضور در میدان های جنگ داشت، فرزندی را تربیت کرد، که در مسیر دفاع از نظام اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل شد، و خود نیز لقب ابوالشهید گرفت. 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مرحوم قشقاوی در عالم اجتماع و سیاست نیز فرزندی را تربیت نمود، که طی چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت امور خارجه خدمات فراوانی را به کشور و نظام در عرصه بین المللی کرده است. 

وی همچنین با بیان اینکه خانواده قشقاوی پیوند عمیق و دیرینه ای با روحانیت و حوزه های علمیه دارند، اضافه کرد: مرحوم حاج محمد علی قشقاوی در عالم فقاهت و دین نیز فرزندی را در کسوت روحانیت تربیت، و به جامعه اسلامی و حوزه های علمیه تقدیم نمود. 

مرحوم محمد علی قشقاوی ملقب به ابوالشهید هفته گذشته در بابل درگذشت و پیکرش پس از برگزاری یک تشییع با شکوه در این شهر به خاک سپرده شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار