افزایش تلفات رانندگی ناشی از واژگونی خودرو

رئیس پلیس راه با اشاره به بارندگی روزهای نخست سال نو و متعاقباً لغزندگی جاده‌ها، از افزایش آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی تا 51 درصد خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 26 March 2015

رئیس پلیس راه با اشاره به بارندگی روزهای نخست سال نو و متعاقباً لغزندگی جاده‌ها، از افزایش آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی تا 51 درصد خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمدحسین حمیدی در حاشیه نشست تخصصی با سرپرست سازمان امداد و نجات کشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر همدان، معاون امداد و نجات و رئیس پلیس راه استان همدان به منظور تحلیل دلایل افزایش تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی منتهی به این استان اظهار کرد: سال گذشته 41 درصد تلفات رانندگی ناشی از واژگونی خودرو‌های سانحه‌دیده بود.

وی سرعتی که موجب عدم توجه کافی راننده به جلو می‌شود و خستگی و خواب‌آلودگی راننده را از دیگر دلایل تلفات رانندگی در سال گذشته عنوان کرد.

رئیس پلیس راه با اشاره به بارندگی شدید در اکثر محورهای مواصلاتی کشور در چند روز اول سال نو، از درگیر شدن 22 استان با پیامدهای ناشی از بارش نزولات جوی سخن گفت و افزود: در این ایام لغزندگی جاده‌ها به دیگر عوامل وقوع سوانح رانندگی افزوده شد و این امر آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را تا 51 درصد بالا برد.

 

وی سرعت و سبقت غیرمجاز را از دیگر عوامل وقوع تصادفات رانندگی در جریان سفر‌های نوروزی عنوان کرد و از برخورد قاطع و بدون اغماض پلیس راهور ناجا با این دو تخلف خبر داد و افزود: در محورهای پرترافیک و پرحادثه نیز ضمن اطلاع‌رسانی به مسافران، تابلو‌ها و بنرهایی را با موضوع هشدارهای راهنمایی رانندگی نصب کرده‌ایم.

حمیدی ترافیک را در محورهای مواصلاتی منتهی به استان‌های جنوبی مثل خوزستان و بوشهر، مرکزی مثل اصفهان و فارس و غربی مثل همدان را روان دانست و افزود: در برخی نقاط محورهای شمالی به دلیل استقبال هموطنان، ترافیک نیمه‌سنگین است اما به دلیل احتمال بارش‌های جوی در روزهای آتی، احتیاط بیشتری را در انتخاب مقصد سفرهای نوروزی از هموطنان انتظار داریم.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار