افزایش آلودگی هوا نشانه عملکرد نادرست است

کد خبر: ۱۶۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 19 January 2016


مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: وجود گرد و غبار و افزایش آلودگی هوا نشانگر عملکرد نادرست تاکنون بوده باید تلاش کنیم روند اجرای فعالیت ها اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز ملی هوای پاک که با حضور بیش از دو هزار دانش آموز در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: مدتی است که در کلان‌شهرهای کشور از جمله کرج و استان البرز شاهد نا به سامانی و آلودگی هوا هستیم که باید با همکاری و همدلی مسئولان و مدیران، فکری اساسی برای این مهم شود.

وی افزود: فرزندان ما و نسل آینده نیازمند هوایی پاک و به دور از آلودگی هستند که این وظیفه سنگین بر عهده ما مسئولان و دست اندرکاران است.

این مسئول عنوان کرد: کرج طی ۳۰ سال گذشته دارای باغات و درختان سربه فلک کشیده بود که ریه تنفسی شهر بودند و همین ویژگی، کرج را به باغشهری تبدیل کرده بود اما هم اکنون با تغییر کاربری اراضی و احداث ساختمان های سر به فلک کشیده و افزایش تعداد خودروها، کرج به کلان‌شهری آلوده تبدیل شده است.

محمدی با اشاره به اینکه فرزندان ما و نسل آینده نباید از داشتن شهری سالم و هوایی پاک محروم باشند، ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم جلوگیری از حضور خودروهای تک سرنشین در خیابان ها، افزایش کاشت درخت و ایجاد عرصه های سبز شهری و استفاده از سوخت پاک است.

مدیرکل محیط زیست استان البرز یادآور شد: وجود گرد و غبار و آلودگی در هوا نشانگر عملکرد نادرست تاکنون بوده که باید تلاش شود روند اجرای فعالیت ها اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ایران جز پرسابقه ترین کشورهای دنیا در حوزه محیط زیست است، گفت: باید این سرمایه های ملی که میراثی برای آیندگان است، حفظ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار