تبلیغات زودهنگام کاندیداها تعریف مشخصی دارد

کد خبر: ۱۶۴۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 16 January 2016


معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: اظهار نظر کاندیداهای مجلس درخصوص موضوعات عمومی تبلیغات زودهنگام نیست.

محمد طاهری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) متطقه البرز، گفت: خوشبختانه 99 درصد رسانه‌ها و مطبوعات استان شناخت کافی نسبت به قوانین انتخاباتی دارند و می‌دانند انتشار تبلیغات زودهنگام برای کاندیدای مورد نظرشان تبعات نامناسبی به دنبال دارد.

وی افزود: ‌علاوه براین اکثرمدیران و فعالان رسانه‌ای استان می‌دانند درصورت انتشار تبلیغات زودهنگام به عنوان متخلف شناخته می‌شوند وباید به مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند.

طاهری ادامه داد: رسانه‌هایی که اقدام به حمایت و تبلیغ زودهنگام ازکاندیدایی خاص می‌کنند توسط معاونت فرهنگی مطبوعاتی ارشاد استان شناسایی و پس ازآن به هیات نظارت برمطبوعات و استانداری معرفی می‌شوند.

طاهری گفت: واقعیت این است که درباره ویژگی‌های تبلیغات زودهنگام در رسانه‌ها شبهه‌هایی وجود دارد و مرز آن به روشنی مشخص نیست.

این مسئول یادآورشد: برخی از کاندیداها بعد از احراز صلاحیت اقدام به انتشار مطالبی عمومی می‌کنند و به عنوان یک کارشناس نظرات شخصی خود را درباره موضوعات مختلف ارائه می‌دهند.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی ارشاد البرز اضافه کرد: این که کاندیدایی درمورد دغدغه‌های عمومی مردم و مشکلاتی که درسطح استان وجود دارد نظرکارشناسانه ارائه دهد تبلیغات زودهنگام تلقی نمی‌شود و جرم نیست.

وی ادامه داد: این که فردی به صورت آشکار و واضح با اعلام کاندیداتوری درمجلس طرح‌ها و برنامه‌های آینده خود را دررسانه‌ای منعکس کند و در قالب کلمات ازخود تعریف و تمجید کند تبلیغ زودهنگام تلقی می‌شود.

وی گفت: بدون شک تبلیغ زودهنگام کاندیداها در رسانه‌ها دراحراز صلاحیت نهایی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

طاهری افزود: به هرحال هرکاندیدایی قبل از آغاز زمان رسمی تبلیغات (بازه 7 روزه) باید شناختی از خود و دغدغه‌هایش به مردم بدهد.

وی اضافه کرد: بدون شک چاپ تفسیر، تحلیل و مقاله‌های کاندیداها درباره موضوعات مختلف می‌تواند آگاهی مردم را برای انتخاب نماینده ای اصلح افزایش دهد.

وی گفت: اگر قرار باشد هیچ مطلبی ازکاندیدایی در رسانه‌ها منتشر نشود مردم با چه شناختی درروز انتخابات رای بدهند و نماینده خود را راهی خانه ملت کنند؟

وی ادامه داد: بستن فضای روشنگری دربازه زمانی نزدیک به انتخابات تنها به ضرر مردم تمام می‌شود به همین دلیل باید به شعور و شناخت مردم احترام گذاشت و رسانه‌ها را درانعکاس افکار، بینش و نگرش کاندیداها آزاد گذاشت.

معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل ارشاد اضافه کرد: آنچه به فضای روشن قبل از انتخابات آسیب می‌زند تعریف و تمجید غیرواقعی و تخریب کاندیدها از سوی رسانه‌ها است.

طاهری افزود: صاحبان نشریات و مدیران رسانه‌ای استان باید بدانند که به جزبازه قانونی تبلیغات، انتشار تبلیغات زود و دیرهنگام توسط نشریات و رسانه‌های استان رصد شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی گفت: ‌براین اساس رسانه‌ها باید با احترام به شانیت و شخصیت تمامی کاندیدها صرفا نسبت به انعکاس بی‌طرفانه افکار و عقاید آنها درباره موضوعات مختلف اقدام کنند و جانبداری بی‌جا ازهیچ یکی ازآنها نداشته باشند.

وی در پایان یادآورشد: بدون شک جانبداری از یک کاندیدا و تخریب کاندیداهای دیگر دریک رسانه نه تنها نتیجه مطلوب و اثر گذار نخواهد داشت بلکه به ضرر کاندیدای مذکور تمام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار