شهادت شیخ نمر فاجعه ای ناجوانمردانه از سوی آل سعود بود

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با محکوم کردن شهادت شیخ نمر، شهادت این عالم شیعی ازسوی آل سعود را فاجعه ای ناجوانمردانه و ناشایست دانست.شهادت شیخ نمر نشان داد که در عربستان سعودی که پادشاه آن خود را خادم الحرمین می داند، آزادی بیان و عقیده و نیز آزادی تبلیغ دین به صورت شفاف وجود ندارد.
کد خبر: ۱۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱ 03 January 2016
آخوند عبدالباسط نوریزاد شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،اظهار داشت: شهادت شیخ نمر نشان داد که در عربستان سعودی که پادشاه آن خود را خادم الحرمین می داند، آزادی بیان و عقیده و نیز آزادی تبلیغ دین به صورت شفاف وجود ندارد.
وی با تسلیت شهادت این عالم ربانی به مسلمانان جهان بویژه شیعیان و نیز خانواده ایشان، افزود: مجامع بین المللی و حقوق بشری بایستی برای رفع محدودیت هایی که آل سعود علیه مردم و دیگر مذاهب اسلامی اعمال می کند، چاره اندیشی نمایند.
آخوند نوریزاد اضافه کرد: به طور یقین، شیخ نمر شهید راه خداست زیرا جان خویش را در راه تبلیغ دین خدا از دست داد و شهادت ایشان جهان اسلام را عزادار کرد.
وی همچنین از دولت های اسلامی نیز خواست برای مقابله با اقدامات ضد انسانی و ضد دینی آل سعود چاره اندیشی نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و حدود نیمی از جمعیت آن را هموطنان اهل سنت تشکیل می هند.
وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 47 نفر از شهروندان عربستانی صبح امروز (شنبه) در 12 منطقه عربستان از جمله آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته و رهبر شیعیان عربستان اعدام شدند.
این اقدام عربستان بازتاب وسیعی بویژه در جهان اسلام و محکومیت آن را در پی داشت و در ایران نیز علاوه بر 
محکومیت این اقدام، فردا (یکشنبه) حوزه های علمیه کشور تعطیل و تجمع طلاب برگزار می شود؛ دانشجویان تهران نیز فردا در اعتراض به این اقدام عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع می کنند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار