کرمان

جشنواره آواها و نغمات قرآنی جنوب کرمان برگزار شد .

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت جنوب کرمان گفت: در راستای برنامه های هفته قرآنی، جشنواره آواها و نغمات قرآنی جنوب کرمان با حضور گروه های راه یافته به بخش مسابقه برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 20 December 2015
حجت الاسلام جعفر نیک نفس افزود: در بخش سرود 30 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که 12 اثر پس از بازبینی نخست به بخش مسابقه راه یافتند و از این تعداد شش اثر موفق به حضور در بخش اجرایی شدند.
وی گفت: پس از اجرای حضوری گروه های راه یافته به بخش مسابقه سه اثر به عنوان آثار برگزیده توسط هیات داوران انتخاب و دوم دی ماه در آیین اختتامیه جشنواره تجلیل خواهند شد.
وی بیان کرد: این مسابقه با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان جیرفت و موسسه امیرالمومنین (ع) شهرستان عنبرآباد برگزار شد.
حجت الاسلام نیک نفس افزود: از سری برنامه های هفته قرآن و عترت جنوب کرمان نیز، مسابقه قرآن و عترت در شهرستان جیرفت برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در چهار بخش اذان، تلاوت، حفظ 10 جزء و حفظ کل به مدت یک روز در مسجد الرسول (ص) شهرستان جیرفت برگزار شد.
وی گفت: در برگزاری این مسابقه موسسه های ام ابیها، جامعه القرآن کریم، نورالثقلین، محمد رسول الله (ص) و سایر موسسه های شهرستان جیرفت به همراه مدارس جیرفت مشارکت داشتند.
نیک نفس افزود: در این مسابقه 120 نفر در رشته قرائت، 81 نفر در رشته اذان و 58 نفر در رشته حفظ شرکت کردند که 20 نفر از شرکت کنندگان متعلق به رشته حفظ کل بودند.
هفته قرآن و عترت جنوب کرمان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و انس گرفتن هرچه بیشتر نسل جوان با این کتاب آسمانی از 25 آذر ماه در این منطقه آغاز و 28 آذرماه هم اختتامیه آن در جیرفت برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار