پنج نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی درگنبدکاووس ثبت نام کردند

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس از ثبت نام پنج نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی درحوزه انتخابیه این شهرستان در اولین روز ثبت نام نامزدها خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷ 19 December 2015
محمد حمیدی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از بین این افراد که تمامی آنان مرد هستند، دو نفر از اهل تشیع و سه نفر از اهل سنت گنبدکاووس می باشند.
وی از آمادگی کامل ستاد انتخابات گنبدکاووس برای ثبت نام و برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: ثبت نام از نامزدهای تصدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی به مدت یک هفته درمحل فرمانداری این شهرستان انجام می شود.
حمیدی با مهم دانستن انتخابات هفتم اسفند امسال در عرصه داخلی و بین المللی، حضور حداکثری مردم دراین عرصه مهم سیاسی و تعیین سرنوشت را ضروری دانست و اضافه کرد: لازمه حضور حداکثری مردم، مشارکت همه سلایق و جریان های سیاسی معتقد به نظام و قانون اساسی است. 
وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، رعایت قانون، اصل بی طرفی، عدالت و صداقت در برگزاری انتخابات را سرلوحه کار خویش قرار داده و با تمام توان از آرای مردم صیانت می کند. 
بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان نمایندگی این نهاد قانون گذاری، می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری های ایران در خارج از کشور مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.
** مدارک مورد نیاز
1- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
2- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
3- 10 قطعه عکس جدید 4 × 3 (ترجیحا با زمینه روشن) .
4- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
5- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
6- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی .

** شرایط انتخاب شوندگان
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
3- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
4- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن .
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه .
6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی .
7- حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 سال تمام .
تبصره 1- داوطلبان نمایندگی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
تبصره 3 ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود .
بر اساس قانون تفسیر ماده (28) که در تاریخ 12 مردادماه 1390 به تایید شورای نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند در غیر این صورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.
همچنین به استناد ماده 46 قانون مزبور هریک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
شهرستان گنبدکاووس براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار