رسانه‌ها بیماری آنفلوآنزا را خیلی بزرگ کردند

وزیر بهداشت شب گذشته به استان کرمان سفر کرد و از نزدیک در جریان برنامه های بهداشتی و درمانی مقابله با بیماری آنفلوانزا در این استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۲۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 10 December 2015
وزیر بهداشت شب گذشته به استان کرمان سفر کرد و از نزدیک در جریان برنامه های بهداشتی و درمانی مقابله با بیماری آنفلوانزا در این استان قرار گرفت.

تابناک کهگیلویه وبویراحمد،دکتر سید حسن هاشمی که شب گذشته به کرمان سفر کرده بود، در گفتگوی زنده خبر شبکه دو سیما، به وضعیت بیماری آنفلوانزا در این استان اشاره کرد و گفت: از بیماران بستری در بیمارستان افضلی پور کرمان عیادت کردم و سپس جلسه ای با مسئولین و نمایندگان استان کرمان در مجلس داشتیم که در این جلسه شیوع و کنترل بیماری آنفلوانزا را مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه شیوع آنفلوانزا در کشور پدیده جدیدی نیست، افزود: مسئله ای که می بایست به آن توجه داشت، این است که تعداد فوتی های ناشی از آنفلوانزا که بیماری های مزمن داشته اند، در یک بازه زمانی سه هفته ای قابل توجه بوده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه هیچ یک از افرادی که فوت شده اند تنها به دلیل ابتلا به آنفلوانزا نبوده است، تصریح کرد: جوان ترین فردی که در این استان فوت شده است ۲۹ سال سن داشته که مبتلا به ایدز بوده است. وزیر بهداشت افزود: سایر فوت شدگان نیز یا کهولت سن داشته اند و یا دچار بیماری های مزمن قلبی، کلیوی و ریوی بوده اند. هاشمی در ادامه به وضعیت شیوع آنفلوانزا در کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مراجعات مردم به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش پیدا کرده و همه شرایط تحت کنترل است همچنین هیچ کمبودی در حوزه دارو، امکانات و به ویژه تخت بیمارستانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر سال حدود ۲۰ درصد از مردم به آنفلوانزا مبتلا می شوند، بر ضرورت رعایت نکات بهداشت فردی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد و افزود: افرادی که دچار تب شدید و تنگی نفس شده باشند، لازم است خیلی زود به پزشک مراجعه کنند.

هاشمی در پایان تاکید کرد: اگر مسئله نگران کننده ای وجود داشته باشد با صراحت به مردم اطلاع رسانی خواهم کرد.

بیماری تحت کنترل است
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال رسانه‌ها، بیماری آنفلوآنزا را خیلی بزرگ کردند و تقریبا نگرانی و استرس زیاد شد، اما این بیماری تحت کنترل است و احتمال دارد، تعداد افراد بیشتری درگیر شوند.

به گزارش فارس، علی‌اکبر سیاری صبح امروز در شورای سلامت استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان اظهار داشت: وزارت بهداشت با چهار استراتژی مشارکت مردم، همکاری بین‌بخشی، عدالت به معنای دسترسی و استفاده از امکانات و تجهیزات ارزان در حوزه سلامت وارد شده است.

وی بیان داشت: از تابستان امسال نگرانی و دغدغه به لحاظ سفر ۶۴ هزار نفر زائر به حج داشتیم، لذا آموزش کاروان‌ها و پزشکان انجام شد، حادثه منا ما را به لحاظ انتقال بیماری مرس خیلی نگران کرد. معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: راهپیمایی اربعین نیز نگران کننده بود، لذا تمهیدات زیادی از سوی وزارت بهداشت دیده شد.

وی ابراز داشت: فصل زمستان هر سال شاهد بیماری آنفلوآنزا هستیم و سال گذشته این مشکل را در تبریز داشتیم و تنها مختص یک استان نیست.

سیاری تصریح کرد: با آمادگی که داشتیم و تمهیدات اندیشیده شده به لحاظ دارو، واکسن و آمادگی نیروها، اتفاق امسال غیرقابل پیشبینی نبود و به خوبی کنترل شد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امسال رسانه‌ها مسئله را خیلی بزرگ کردند و تقریبا نگرانی و استرس زیاد شد، اما این بیماری تحت کنترل است و احتمال دارد تعداد افراد بیشتری درگیر شوند.

وی بیان داشت: توصیه ما بر مراقبت‌های فردی برای جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوآنزا است و افراد بیمار باید تحت نظارت و مراقبت قرار گیرند؛ با مشارکت دستگاه‌ها و تلاش دانشگاه علوم پزشکی، در استان کرمان بسیار خوب عمل شد.


به کانال تلگرام تابناک کهگیلویه وبویراحمد بپیوندید



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار