معاون سياسی و امنيتی استاندار آذربايجان‌شرقی خبر داد:

آغاز ثبت نام كانديداهای مجلس و خبرگان از 26 و 28 آذرماه

معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقی گفت: بر اساس برنامه زمان بندي وزارت كشور، ثبت نام از كانديداهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي به ترتيب از 26 و 28 آذرماه سالجاري انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴ 01 December 2015
دکتر سعید شبستری در جلسه ستاد انتخابات استان با تبیین جدول زمانی انتخابات سالجاری بر مبنای برنامه های وزارت کشور گفت: ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری از 26 آذرماه سالجاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. 
وی ابراز کرد:  كانديداهاي مجلس خبرگان رهبري با مراجعه به فرمانداري هاي حوزه انتخابيه خود و يا وزارت كشور با در دست داشتن اصل شناسنامه عكس دار،چهار نسخه تصوير كليه صفحات شناسنامه و دوازده قطعه عكس شش در چهار،ضمن تكميل پرسشنامه اعلام داوطلبي،نسبت به ثبت نام حضوري اقدام كنند.
 
وی اظهار کرد:  در اجراي ماده 45 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ماده 21 آيين نامه اجرايي آن، ثبت نام داوطلبان نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از روز شنبه،28 آذرماه سالجاري تا پايان روز جمعه،چهارم دي ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.
 
شبستري تصريح كرد: داوطلبان مي توانند در مدت هاي تعيين شده با همراه داشتن مدارك ذيل به ستاد انتخابات كشور، فرمانداري هاي مراكز حوزه انتخابي، سفارتخانه ها، كنسولگري ها و يا نمايندگي هاي سياسي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مراجعه و اقدامبه تكميل فرم ثبت نام كنند.
 
اصل كارت ملي و سه نسخه تصوير از آن، اصل شناسنامه عكس دار و سه نسخه تصوير كليه صفحات آن، 10 قطعه عكس سه در چهار با زمينه روشن،اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلي و يامدرك معادل معتبر، اصل و تصوير گواهي رسمي مبني بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفاي موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي،اصل و تصوير برگ پايان خدمت وظيفه عمومي و يا مدركي معتبر دال بر روشن بودن وضعيت مشموليت خدمت وظيفه عمومي (برادران) مداركي است كه به گفته معاون سياسي و امنيتي استاندار آذربايجان شرقي براي ثبت نام كانديداها مورد نياز است.
 
شبستری ابراز کرد: فرمانداران و تمامی مسئولان مربوطه باید مطابق قانون، تمامی فعالیت های تبلیغاتی و سیاسی کاندیداها را رصد کرده و مطابق قانون با این افراد برخورد شود.
 
وی ادامه داد: بارها تاکید کرده ایم که منافع ملی را بر منافع گروهی و حزبی ترجیح داده و با افرادی که حریم و خطوط قرمز را رعایت نمی کنند برخورد می کنیم.
 
شبستری با بیان اینکه برخی از کاندیداها به خاطر اینکه در جامعه عرض اندام کنند، مطالبی به دور از انتظار می گویند تصریح کرد: مستند سازی اقدامات کاندیداهای احتمالی یکی از مهم ترین اولویت های ستاد انتخابات استان است. پس از تهیه مستندها، آن ها را به مقامات قضایی و هیات های اجرایی ارسال می کنیم که طبیعتا این موارد در تایید صلاحیت کاندیداها موثر خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برخی کاندیداها فکر می کنند با تخریب افراد می توانند موقعیت خوبی برای خود در جامعه کسب کنند در حالی که چنین نیست. کاندیداها باید توانمندی های خودشان را در زمان قانونی خود به مردم تبیین کنند.
 
وی با انتقاد از افزایش نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرهای استان افزود: در نامه ای به شهرداری ها و فرمانداری ها دستور داده ایم که نباید بنرهایی که شایبه تبلیغاتی دارند در سطح شهرها و روستاها نصب شود.
 
به گفته وی برخی کاندیداها سیاه نمایی کرده و عملکرد دولت را به صورت غیر منصفانه نقد و حتی تخریب می کنند.
 
وی در همین راستا گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان ها باید در قبال چنین سیاه نمایی ها، عملکرد دولت در طول دو سال گذشته را بیش از پیش برای مردم تبیین کنند.
 
شبستری در بخشی از سخنان خود افزود: از افراد عاقل و با تدبیر هر دو طیف سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا دعوت میکنیم که وارد عرصه انتخابات شوند تا با برگزاری فضای رقابت سالم سیاسی، شاهد حضور افرادی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری باشیم که برای نظام مفید باشند.
 
وی همچنین در بخشی از سخنان خود از اشخاصی که رای اولی هستند خواست تا در اسرع وقت نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
 
جهانگير اسكندر ن‍‍ژاد، فرماندار شهرستان ملكان نيز در اين جلسه از آمادگي دستگاه هاي اجرايي اين شهرستان براي برگزاري انتخاباتي سالم و بدون تنش خبر داد.
 
 ظفر محمدي، فرماندار ويژه مراغه نيز بر لزوم مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد و گفت: با توجه به برنامه زمانبندي وزارت كشور، اولويتهاي دولت تدبير و اميد براي برگزاري هر چه با شكوه انتخابات را پيش مي بريم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
ثبت نام شروع بشه مردم میفهمند نیکی چه کسایی واسه رأیه!!!!
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار