رئیس پلیس فتای خراسان رضوی به مردم هشدار داد:

نیمی از جرایم اینترنتی خراسان رضوی اقتصادی است

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی با بیان رشد 8 درصدی کشف جرم در فضای سایبری گفت: 53 درصد جرایم اینترنتی در خراسان رضوی جرایم اقتصادی هستند.
کد خبر: ۱۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 23 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در نشست خبری که امروز صبح در مقر فرماندهی پلیس فتا برگزار شد گفت: جرایم سایبری در استان خراسان رضوی 53 درصد اقتصادی، 30 درصد اخلاقی و 11 درصد اجتماعی و 6 درصد سیاسی هستند.

وی با اشاره به افزایش کاربران اینترنتی گفت: جمعیت 46 میلیون نفره کاربران اینترنتی در سال 92 به 66 میلیون نفر در سال 94 رسیده است و این افزایش استفاده از اینترنت همراه با افزایش خطا و وقوع جرم در این فضا است.

جهانشیری افزود: با افزایش 20 درصدی فعالیت پلیس در فضای سایبری توانسته‌ایم نقش مؤثری در آگاهی بخشی کاربران داشته باشیم و در زمینه کشف جرم نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 48 درصد کاربران از موبایل و تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند گفت: جرائم در فضاهای مجازی، نشر اکاذیب و توهین به افراد رتبه دوم تخلفات کشور بعد از جرایم اقتصادی است.

جهانشیری با اشاره به رشد علم و تکنولوژی جامعه افزود: متهمین پلیس فتا افزاد باهوش و دارای سطح علمی بالایی هستند و همین می‌طلبد که ما از نیروهای متخصص و زبده در کار خود استفاده کنیم.

وی گفت: در آبان ماه امسال نسبت به همین زمان در سال گذشته 8 درصد افزایش دستگیری مجرمین را داشته‌ایم. همچنین 1 درصد افزایش کشف جرم و 4 درصد نیز رشد وقوع جرم داشته‌ایم.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی آینده‌پژوهی و پیشگیری و اطلاع رسانی را از اهداف اصلی پلیس فتا دانست و گفت: بازدید از مراکز اینترنتی مثل نت سراها، نظارت و شناسایی هکرها جزء اصلی وظایف ماست.

جهانشیری هشدار داد: فضای اینترنتی ناامن است و فراد باید بدانند که در فضای مجازی نمی‌توان به همه اعتماد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار