تاثیر ریشه‌کنی بی‌سوادی درارتقای فرهنگ عمومی

کد خبر: ۱۲۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 10 November 2015

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در ارتقای فرهنگ عمومی و بازگشت بزهکاران به جامعه بسیار موثر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، محرمعلی الهویی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که بیشتر معتادان و بزهکاران از جمع تارکین تحصیل هستند و ما با اجرای طرح سوادآموزی در ایجاد امنیت فرهنگی و آماده‌سازی آنان برای ورود به جامعه موثر خواهیم بود.

وی افزود: سوادآموزی در نظام جمهوری اسلامی منبعث از جهان بینی اسلامی و سنت رسول خدا و قرآن کریم است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز ادامه داد: بر اساس این پیشینه ضروری است با عزم جدی درون و برون سازمانی به آموزش سواد و مهارت‌های زندگی و اجتماعی و حقوق شهروندی در کنار آن بپردازیم.

الهویی افزود: حق تحصیل و آموزش به رنگ، نژاد، ملیت خاص معطوف نیست و در این عرصه مددجویان اتباع نیز می‌توانند از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اهمیت سوادآموزی در زندان تصریح کرد: بین آموزش سواد و بهره‌مند شدن از مضامین آن و کاهش بزه و آسیب‌های اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد که پرداختن به آن ثمره یک زیستن متعادل و دور از تنش و آسیب را به ارمغان می‌آورد.

الهویی اظهار کرد: تسهیل و تسریع سازی در آموزش مددجویان از اصولی است که بدون فوت وقت باید با مشارکت مسئولان زندان‌ها صورت گیرد زیرا بعضاً زمان حضور و مدت اجرای حکم زندانیان این فرصت را از ما خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار