آیت‌الله علم الهدی :

استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود

امام جمعه مشهد گفت: این‌که بگویند آفریقایی، ایرانی و حاجی‌ها باعث این قضیه منا شدند، یعنی حج یک مراسم وحشیانه است که مردم روی‌هم می‌افتند و همدیگر را خفه می‌کنند! این‌ها می‌خواستند یک همچین تصویری از حج در دنیا نشان دهند.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 06 November 2015
به گزارش تابناک رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 15 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع)، با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا، گفت: چهلمین روز درگذشت شهدا و جان‌باختگان مظلوم فاجعه منا را گرامی می‌داریم، فاجعه‌ای که در تاریخ حج بی‌نظیر بود، در بین تمام حوادثی که در طول تاریخ در حج انجام‌گرفته است، تاکنون، فاجعه‌ای این‌چنین در حج رخ نداده است.
امام جمعه مشهد افزود : فاجعه‌ منا حادثه نبود، تصادف نبود و پیش آمد نبود، فاجعه‌ای که یک آمیختگی از توطئه و بی‌لیاقتی بود، هم توطئه بود و هم بی‌لیاقتی حکام نابکار سعودی بود که این فاجعه رخ داد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه توطئه منا در راستای براندازی حج و اسلام بود یادآور شد : در خط براندازی حج و براندازی اسلام ، اگر اینها حج را از بین می بردند، فکر می کردند می‌توانند اسلام را نابود کنند و درواقع می‌خواهند یک جریانی به وجود بیاورند که دیگر آرزوی حج در همه دل‌ها و مغزها و ایده‌ها بمیرد که هرکس امسال در حج مشرف بود، دیگر بعداز این با این شرایط و اخبار، آرزوی حج در ذهن و دل او به وجود نیاید، چنین توطئه حساب‌شده استکباری بود که انجام گرفت.
وی افزود : تمام راه‌ها را ببندند، جلوی مأمورین امدادی را بگیرند، نکته‌ای که ریاست محترم سازمان حج و زیارت فرمودند که نکاتی را هم در ضمن فرمایشاتشان اظهار داشتند که می‌گفتند نماینده محترم ولی‌فقیه در بعثه داشت ضجه می‌زد که مردم دارند کشته می‌شوند، به فریاد برسید و مأمورین جلوی افراد را گرفته بودند و نمی‌گذاشتند امدادگران بروند!
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: از این نشانه برای توطئه عمدی ظاهرتر و بارزتر می‌خواهید، این یک توطئه استکباری بود، همه راه‌ها را ببندند، جلوی امدادگران را ببندند، یک عده مردم را در هم کلاف سردرگم بکنند و یک منظره‌ای نشان دهند که دنیا، سیمای حج را این‌گونه ببیند، که حج یک مراسم وحشیانه‌ای که مردم به جان هم افتاده‌اند، روی‌هم افتاده‌اند و 7 هزار نفر خفه شدند و کمتر از دو ساعت 7 هزار نفر جان دادند و روی‌هم افتادند.
امام جمعه مشهد افزود: اول گفتند آفریقایی‌ها راه را عوضی رفتند و این وضع را آفریقایی‌ها به وجود آوردند و بعد گفتند ایرانی‌ها این وضع را به وجود آوردند!
وی همچنین با تقدیر از حضور پرشور و پرشمار مردم در راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان امسال گفت: این‌ها آمده‌اند در بعضی از شبکه‌ها و سایت‌های خودشان گفته‌اند «آرزو می‌کنیم 13 آبان امسال، آخرین سال مرگ بر آمریکا گفتن باشد»؛ اتفاقاً خبر ندارند که این اولین سال «مرگ بر آمریکا» است.
به گفته آیت الله علم الهدی، اگر در طول 40 سال عمر نهضت امام، مرگ بر آمریکا در بوته شعار بود، از امسال، مرگ بر آمریکا در بوته شعور قرار گرفت و شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته باشعور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار