رییس اتاق بازرگانی اردبیل:

خروج از رکود نیازمند کمک رایزنان اقتصادی است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: خروج از رکود اقتصادی در کشور نیازمند همکاری رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف دنیا است.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 04 November 2015

 به گزارش ایرنا، حسین پیرموذن در نشست مشترک رایزنان ایران با اعضای اتاق بازرگانی اردبیل افزود: رایزنان اقتصادی می توانند کالاهای ایرانی را در کشورهای مختلف دنیا معرفی و به صادرات کالا و رشد اقتصادی کشور کمک کنند.
وی بیان کرد: از رایزنان اقتصادی ایران در خارج از کشور انتظار می رود محصولات صادراتی داخل کشور را به کشورهای دیگر معرفی و زمینه های صادرات در کشورها را نیز به تاجران و تولید کنندگان داخلی بشناسانند.
پیرموذن با بیان اینکه توسعه اقتصادی نیازمند نشست ها و تشکیل اتاق های مشترک است ، خواستار تلاش رایزنان اقتصادی برای تشکیل اتاق های بازرگانی مشترک با کشورهای دیگر شد.
وی با اشاره به استعدادهای اقتصادی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بخش های مهم کشاورزی و گردشگری دارای ظرفیت های بالایی است که اگر بتوانیم تفاهم نامه ای با کشورهای دنیا داشته باشیم در این زمینه شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود.
حمید زادبوم ، رایزن بازرگانی ایران هم در ترکیه با اشاره به سابقه فعالیت رایزنان اقتصادی ایران در کشورهای مختلف دنیا گفت: رایزنان اقتصادی ایران از سال 77 بر اساس مجوز وزارت صنعت , معدن و تجارت در 27 کشور دنیا برای پیشبرد فعالیت های بازرگانی فعال هستند.
وی بیان کرد: این رایزنان در سفارتخانه های ایران در این کشورها مستقر بوده و زمینه مبادله های بازرگانی و تجاری ایران با کشورها را بررسی می کنند.
وی ارتباط گیری رایزنان بازرگانی با اتاق های بازرگانی استان ها سخت خواند و خواستار برقراری ارتباطات اقتصادی و اطلاعات بازرگانی از سوی اتاق های استان ها با رایزنان شد.
زادبوم بیان کرد: رایزنان بازرگانی مستقر در کشورهای مختلف دنیا هر دو سال یکبار برای تبادل اطلاعات گرد هم می آیند.
در این نشست حمید زادبوم رایزن ایران در ترکیه ، رضا سلطانی دیزج رایزن ایران در نیجریه ، سید محمد حسین سجادنژاد رایزن ایران در لبنان ، مرتضی دیلان رایزن ایران در کنیا ، علیرضا سیحون رایزن ایران در بلاروس ، فرهاد پرند رایزن ایران در روسیه ، محمد راضی رایزن ایران در ایتالیا ، مهرداد سیادت نسب رایزن ایران در آفریقای جنوبی و محمد ابراهیم نقی زاده رایزن ایران در جمهوری آذربایجان حضور داشتند.
رایزنان هر یک از کشورهای نامبرده به بیان وضعیت اقتصادی کشورهای محل خدمت خود پرداخته و خواستار حضور جدی تولید کنندگان و بازرگانان استان اردبیل در این کشورها شدند.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار