افزایش حوادث رانندگی منجر به فوت در خلخال

فرمانده پلیس راه اردبیل ، خلخال از افزایش تعداد حوادث رانندگی منجربه فوت در راه های ارتباطی شهرستان خلخال در سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 01 November 2015
سرگرد علیرضا صحبتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی راه و شهرسازی مدیریت بحران خلخال افزود: در هفت ماه گذشته 40 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت استان اردبیل در راه های ارتباطی شهرستان خلخال رخ داد.
وی گفت: به رغم کاهش تعداد حوادث رانندگی در خلخال نسبت به سال گذشته تعداد حوادث رانندگی منجر به فوت در این شهرستان افزایش یافته و در این مدت 9 نفر از سرنشینان خودروهای حادثه دیده جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه بیشتر حوادث رانندگی منجر به فوت خلخال در اثر واژگونی و یا سقوط خودروها به دره بوده اظهار کرد: از شش مورد حادثه منجر به فوت خلخال در چهار مورد علت اصلی حادثه خطای انسانی محرز شده و در دو مورد نیز عامل راه تشدید کننده حادثه تشخیص داده شده است.
او با قدردانی از عملکرد اداره راه و شهرسازی خلخال در دپی خاک در نقاط حادثه خیز و فاقد حفاظ و گاردیل راه های ارتباطی این شهرستان افزود: هر چند این راهکار مناسبی برای پیشگیری از سقوط خودروها به دره های عمیق راه های کوهستانی خلخال نیست ولی در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت های اعتباری این کار می تواند عامل بازدارنده در کاهش حوادث سقوط به دره در سطح جاده های کوهستانی باشد.
به گزارش ایرنا ، علی نادری رییس اداره راه و شهرسازی خلخال نیز در این جلسه از آمادگی این اداره برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی ناشی از بارش برف خبرداد.
وی گفت: بیش از 50 نفر از راهداران با بکارگیری 35 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری در قالب 9 گروه برفروبی آماده ارائه خدمات راهداری به مردم خلخال در بیش از یک هزار کیلومتر از راه های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان در فصول سرد سال هستند.
شهرستان خلخال با 95 هز ار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار