دل روستانشینان‌فشندک ازگردشگران خون است

کد خبر: ۱۲۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸ 30 October 2015
دهیار فشندک گفت: اغلب گردشگران فرهنگ و عرف روستانشینان را رعایت نمی‌کنند.

مهدی احمدی پیام درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: فشندک یکی از روستاهای شهرستان طالقان است که به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان معرفی می‌شود.

وی ادامه داد:‌ این روستا در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگرانی است که برای تفریح و استراحت هرچند کوتاه پا به این روستا می‌گذارند.

احمدی با گلایه از حضور گردشگران دراین روستا اضافه کرد:‌ هرچند حضور گردشگران در روستاها مزایایی دارد ولی معایب آن بیشتر است.

دهیار فشندک گفت: گردشگران غالبا عرف و فرهنگی که درروستاها رواج دارد را رعایت نمی‌کنند و همین باعث نارضایتی روستانشینان می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ وقتی گردشگران با پوشش نامناسب و سرو صدای زیاد وارد فضای روستا می‌شوند، حس امنیت وآرامش روستاییان به هم می‌ریزد و این احساس درآنها ایجاد می‌شود که گردشگران قصد تخریب فرهنگ آنان را دارند.

این مسئول ابرازکرد: ‌علاوه براین، گردشگران اغلب وارد باغات روستاییان می‌شوند و اقدام به میوه‌چینی می‌کنند که همین باعث ازبین رفتن حس امنیت روستانشینان می‌شود.

احمدی گفت:‌ درکنار این موارد، حضور گردشگران باعث تخریب محیط طبیعی و انباشت حجم زیادی از زباله در روستاها می‌شود.

وی ادامه داد: همه این موارد باعث می‌شود اغلب روستاییان دل خوشی از حضور گردشگران نداشته باشند.

دهیار فشندک در پایان گفت: به نظر می‌رسد برای آشتی روستاییان با گردشگران باید درمرحله اول فرهنگ گردشگری روستایی در گردشگران ایجاد شود تا روستاییان با آغوش باز پذیرای آنان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار