افزایش 12 درصد تولد نوزادان در پیرانشهر

مهندس سلیمانی اظهار داشت : در شش ماهه اول سال جاری تولد زنده در این شهرستان 12 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته یعنی 1019 تولد دختر و 1033 نفر تولد پسر، که پیش بینی می گردد در شش ماهه دوم نیز آمار تولد زنده قریب به 2000 نفر باشد .
کد خبر: ۱۱۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 27 October 2015

کارگروه تخصصی بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر در راستای کاهش عوارض سوء ناشی از کلیه مخاطرات غیر مترقبه طبیعی و انسان ساز ، کاهش مرگ و میر و بیماریها و معلولیتها در بحران ها ی احتمالی فصول سرد سال با حضور دکتر کریمی وزنه سرپرست شبکه بهداشت و درمان ،مهندس سلیمانی مسئول اجرایی مرکز بهداشت ، نشاطی خرم مدیر داخلی بیمارستان امام خمینی(ه) پیرانشهر ، جمعی از مسئولین ادارات و کارشناسان سلامت در سالن مشاوره شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد .

دکتر کریمی وزنه دراین کارگروه بیان نمود : حوادث غیر مترقبه خبر نمیدهد ، ما باید در حوزه کاری خود آماده خدمت گزاری باشیم و با برنامه ریزی دقیق و از پیش تعین شده بتوانیم خطرات ناشی از این نوع حوادث را به حد اقل برسانیم و با کمک رسانی به موقع مرگ و میر و بیماریها را کاهش دهیم .

دکتر کریمی افزود : پزشکان مراکز بهداشتی و درمانی در بیمارستان امام خمینی(ره) و مراکز بهداشتی این شهرستان بصورت بیتوته آماده برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در مواقع عادی و بحرانی می باشند .

مهندس سلیمانی در این کارگروه به اهداف کلی کارگروه پرداخت و گفت : هدف کلی ما از تشکیل این کارگروه کاهش مرگ و میر و بیماریها ،معلولیت ها، عوارض سوء ناشی از کلیه مخاطرات غیر مترقبه طبیعی و انسان ساز و تامین پایداری عملکرد حوزه سلامت در زمان و قوع حوادث و سیاستگذاری در ارتباط با بازسازی و مقاوم سازی نظام سلامت بجز امور اجتماعی و امنیتی می باشد .

مهندس سلیمانی افزود : با توجه به احتمال بارش های سنگین باران و برف و پیش بینی قطع راه های مواصلاتی شهرستان می طلبد که مسئولین ادارات ذیربط در زمینه انتقال ایمن مادران باردار جهت زایمان دربیمارستان هماهنگی و همکاری های لازم را به عمل آورند .

مهندس سلیمانی با توجه به رشد جمعیتی در این منطقه اظهار داشت : در شش ماهه اول سال جاری تولد زنده در این شهرستان 12 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته یعنی 1019 تولد دختر و 1033 نفر تولد پسر، که پیش بینی می گردد در شش ماهه دوم نیز آمار تولد زنده قریب به 2000 نفر باشد .

وی ادامه داد : در فصل سرد سال و پیش بینی پدیده النینو (طبق گزارشات اداره کل هواشناسی کشور ) می طلبد ادارات بطور جدی با پرسنل حوزه سلامت دراین شهرستان همکاری نمایند تا مادران باردار را بتوانیم در شرایط بحرانی سالم به مراکز درمانی برسانیم .

وی اظهار داشت : مسئولین شبکه، هماهنگیهای لازم درون بخشی خود را برای پیشگیری از خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه به عمل آورده و در زمینه تامین سوخت بیمارستان و مراکز بهداشتی در شرایط اضطراری ،خرید ژنراتور جدید برق برای بیمارستان را در اولویت برنامه های خود قرار داده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار