طرد ۵۰ هزار تبعه غیرمجاز در فارس/ تشدید امنیت و مقابله با ازدواج‌های صوری + فیلم

گروه استان‌ها- مدیرکل اتباع استان فارس از اجرای گسترده طرح طرد حدود ۵۰ هزار تبعه غیرمجاز افغانی خبر داد وگفت: این طرح با هدف افزایش امنیت شهروندان و مقابله با جرائم، به ویژه در مناطق فارس و همچنین اطراف حرم شاهچراغ (ع) در حال اجراست.
کد خبر: ۱۱۸۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵ 25 September 2024

طرد ۵۰ هزار تبعه غیرمجاز در فارس/ تشدید امنیت و مقابله با ازدواج‌های صوری

بهرنگ قربانی در گفتگو با خبرنگار «تابناک فارس»، ممنوعیت اسکان اتباع غیرمجاز در محدوده اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به عنوان یک مطالبه جدی اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای دقیق موضوع به عنوان یک مصوبه ابلاغ شده و نیاز است تمامی دستگاه‌های مربوطه برای اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشند. 
وی با بیان اینکه ماهانه در استان فارس و کلانشهر شیراز طرح پاکسازی از اتباع غیرمجاز با هدف کاهش جرائم اجرا می‌شود، افزود: برآوردشده که حدود۵۰ هزار تبعه غیر مجازافغانی در استان فارس سکنی داشته باشند. 


مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری فارس از زنان ایرانی خواست با مرد‌های خارجی «ازدواج صوری» نداشته باشند و در این باره گفت: براساس گزارش‌های ارسال شده، برخی از اتباع خارجی غیرمجاز با حربه‌های مختلف و سوءاستفاده از حسن نیت خانواده‌های ایرانی، به طمع دریافت اقامت با بانوان ایرانی ازدواج می‌کنند که پس از عدم دریافت اقامت، کشور را ترک می کنند و که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است .
قربانی با اشاره به غیر قانونی بودن این موضوع گفت: بر اساس ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی منوط به اجازه از طرف دولت ایران است که هر فرد خارجی بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/ن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار