در گفتگوی مدیریت بحران با تابناک اعلام شد:

اعزام سه تیم اطفاء حریق به کوه سفید لنده / نیکروز: آتش سوزی در پی اختلافات محلی رخ داد

مدیر کل مدیریت بحران استانداری از اعزام سه تیم اطفاء حریق به فرماندهی میدانی منابع طبیعی به کوه سفید لنده برای مهار آتش سوزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ 11 September 2024

علیرضا نیکروز در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به وقوع آتش سوزی گسترده در کوه سفید شهرستان لنده ، افزود: از شب گذشته که آتش سوزی آغاز شد ۳ تیم مهار آتش به فرماندهی میدانی منابع طبیعی به منطقه اعزام و در حال اطفاء حریق هستند.
نیکروز ادامه داد : با توجه به گزارشات اعلام شده به ستاد مدیریت بحران ، مهار اتش در ساعت ۹ صبح امروز انجام شد اما به دلیل تراکم و پوشش گیاهی گسترده و همچنین وزش باد شدید ، متاسفانه آتش دوباره شعله ور شد.
وی با بیان این نکته که خود در حال عزیمت به منطقه برای مدیریت میدانی موضوع است ، گفت : با توجه به گسترش آتش سوزی هم اکنون تیم مدیریت بحران برای کمک به اطفاء حریق درحال حرکت به سمت کوه سفید لنده است.
نیکروز با گلایه از بی توجهی‌های مکرر مردم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، افزود : علیرغم درخواست‌های زیاد و متعددی که از مردم داشته ایم ، اما باز هم شاهدیم که برخی افراد به دلیل اختلافات محلی و بعضا سودجویی یا سهل انگاری ، موجب آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها می‌شوند به گونه‌ای که آتش سوزی فعلی کوه سفید لنده هم منشا انسانی داشته و به دلیل اختلافات محلی گزارش شده است.
وی ادامه داد: منطقه دچار آتش سوزی صعب العبور بوده و رساندن نیرو و امکانات به محل آتش سوزی بسیار سخت و زمانبر است ، اما هم اکنون نیرو‌ها با تمام تلاش در حال اطفاء حریق و نیرو‌های جدید هم در حال عزیمت به منطقه هستند.
مدیر کل مدیریت بحران با اشاره به این نکته که در آتش سوزی‌های سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ نفر شناسایی ، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند ، افزود : با توجه به خسارات سنگین وارده به منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین هزینه‌های سنگینی که بر دولت برای مهار آتش سوزی‌ها متحمل می‌شود ، در برخورد با مسببان آتش سوزی‌ها جدی هستیم.
نیکروز در خصوص میزان خسارت وارد شده به کوه سفید لنده نیز توضیح داد : تااکنون عملیات اطفاء حریق به پایان نرسیده ، اما پس از پایان و مهار آتش، میزان خسارت برآورد و اعلام خواهد شد.
لازم به توضیح است، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده در گفتگو با رسانه‌ها با بیان اینکه برای رسیدن به محل آتش سوزی حدود سه ساعت را باید بصورت پیاده روی طی کرد، توضیح داد که بدلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه در صورت اعزام بالگرد برای انتقال نیرو‌ها در کمترین زمان ممکن آتش مهار می‌شود. محمدی همچنین از مردم و دوستداران طبیعت و دستگاه‌های مختلف درخواست کمک برای مهار آتش کرد ضمن اینکه وی بر نیاز به امکانات و تجهیزات از جمله آب، سوخت و تغذیه هم تصریح داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار